Els marketplace són l'equivalent a Internet als centres comercials: són plataformes en la que diferents proveïdors poden anunciar els seus productes oferint així un ventall d'opcions al client davant de qui aquest, sovint, pot arribar a sentir-se desconcertat, just igual que en els centres comercials físics. Exemples de marketplaces són eBay, AliExpress o Amazon però, també, grans marques com Conforama o Carrefour activen espais d'aquest tipus en els que permeten a tercers oferir productes i emparar-se amb la tirada de la seva marca. De mitjana, cada vegada que entrem a un marketplace ens deixem 82,40 euros i la despesa mitjana mensual de l'usuari tipus s'acostaria als 450 euros.

 

 

Estudi

La dada procedeix de l'Estudi de Marketplaces 2023 que ha elaborat Tandem Up, una agència especialitzada en marketplaces que pertany al Grup Viko i que fa sis anys que elabora estudis d'aquest tipus. Segons la seva anàlisi, cada vegada que entrem a una marketplace, ens gastem 82,40 euros, la qual cosa suposa dotze euros més que l'any anterior. Amb tot, les vendes en marketplaces suposen només un 1,5% de les que es registren cada dia a les diferents plataformes online.

Volum de negoci

Malgrat el reduït percentatge de vendes sobre les totals que concentren aquests espais de venda, l'Estudi Future Shopper Report indica també que els marketplace aglutinen un 50% del volum de negoci total i que podrien arribar a aglutinar el 70% a mitjà termini. El comprador habitual d'un marketplace té 42 anys, viu en una llar amb fills i escull els marketplaces per comprar electrònica (65%), roba i calçat (61%) i productes de la llar (56%). Cada mes, aquest comprador tipus fa unes 6 compres i, si calculem que la despesa mitjana és l'esmentada, estaríem parlant d'una despesa mensual per usuari superior als 450 euros. Gastes això a la xarxa?