Amazon, Twitter, Microsoft, Meta, Google, Philips, Carbonissa i, ara, també Disney. Entre els prop de 150.000 acomiadaments de 2022 al sector tecnològic i els prop de 100.000 que, executats o anunciats, portem ja en aquest 2023, un quart de milió de persones que treballava en empreses tecnològiques se n'ha anat al carrer. L'últim anunci l'ha realitzat Bob Iger, conseller delegat de Disney. En aquest cas, acomiadaran 7.000 dels 220.000 empleats del grup.

 

Volen gastar 5.500 milions menys

Els acomiadaments formen part d'un pla d'ajustament de la despesa que ascendeix fins a un total de 5.500 milions d'euros. 3.000 s'estalviaran produint menys i, dels altres 2.500, la meitat sortirà de retallar la despesa en màrqueting i promoció, 500 en reduir la inversió tecnològica i 750, de retallar la plantilla. Són les previsions del conseller delegat de la firma, que dona per fet que podrà aconseguir redreçar el rumb d'una companyia que acumula fracassos relatius amb films com la caiguda de subscriptors en els seus serveis de streaming, on ha perdut 2'4 milions d'usuaris. La majoria d'ells gaudien de Disney+ Hotstar, la plataforma que la firma té a l'Índia. Haver perdut allà els drets d'emissió de la lliga nacional de criquet explica la dada. Tanmateix, aquesta minvada de subscripcions no s'ha traduït en pèrdues, ja que Disney ha experimentat una pujada del 8% en els beneficis del trimestre: 23.000 milions de dòlars

Noves produccions

Durant els propers mesos, la companyia se centrarà en productes que donen per fet es convertiran en èxits segurs com, per exemple, els nous lliuraments de Toy Story, Frozen i Zootropia. Sigui com fos, està clar que, almenys als Estats Units, treballar en una empresa tecnològica s'ha convertit en un esport de risc. Serà Netflix la següent empresa en anunciar acomiadaments? Tot dependrà d'en què queda el seu últim envit contra els usuaris.