La xarxa social de networking LinkedIn té més de mil milions d'usuaris i, d'ells, uns 15.000.000 viuen a Espanya. Com totes les xarxes, ofereix una versió gratuïta i altres de pagament, sent –això diuen els seus responsables- la més útil la versió prèmium. Per què? Doncs perquè qui la contracti podrà disposar d'una nova funció que, expliquen des de LinkedIn, "maximitza el benefici" gràcies a l'IA.

LinkedIn prova la pagina d'empresa prèmium paga amb creacion
 

De què parlem?

La subscripció prèmium amb intel·ligència artificial generativa es denomina LinkedIn Premium Company Page. Amb ella, detalla la companyia, es pot escriure contingut i utilitzar noves eines per a "augmentar el nombre de seguidors i destacar el perfil de l'empresa, entre altres funcions." Per si mateix, del que es tracta és d'un assistent d'escriptura que optimitza el contingut i, també, de la inclusió d'un botó call to action per maximitzar les interaccions de tercers. A la pràctica, és allò de sempre: qui contracti aquest pla veurà com la visibilitat dels seus continguts creix, encara que –com resulta habitual- no acabi mai de quedar clar si és perquè l'aplicació converteix els esmentats continguts en material més interessant o perquè els gestors de la pàgina tenen ordres de premiar|prioritzar els continguts dels usuaris que més paguen.

Preu

Des d'abril, l'opció està disponible a un preu de 99,99 dòlars al mes que es redueixen si el client es decideix per pagar tots els mesos de cop. Serà útil? Ja que depèn: que en LinkedIn cal estar és tan cert com que la xarxa, en realitat, és poc més que un afterwork telemàtic amb tots els seus avantatges i defectes.