Es farà a Càceres: per primera vegada, una carretera es construirà a Espanya fent ús de dues tecnologies disruptives combinades que s'utilitzaran a tall de suport: la variant de Malpartida es construirà recorrent a bessons digitals i drons.

fotonotícia 20221219095040 420
f

Ja s'ha fet a Suècia

A Espanya és la primera vegada, però a Suècia ja s'han fet servir aquestes eines en el desenvolupament d'un projecte ferroviari denominat Lund-Arlöv, que ha permès renovar una de les línies més transitades del país escandinau. En aquesta obra, s'han fet servir bessons|binocles digitals per visualitzar, analitzar i controlar tota mena de paràmetres i processos rellevants com a moviment de terres, gestió d'accessos a l'obra, unitats d'obra en si, ocupacions temporals i gestió mediambiental, entre altres. Els drons han permès agilitar la recollida de dades en els entorns de treball.

Qui executa el projecte?

L'obra de la Variant de Malpartida (que acumula vint anys de retard) ha estat adjudicada pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a OHLA per 43 milions d'euros. Els treballs han començat ja i van a apermitir la duplicació de la calçada de la N-521 entre l'esmentat municipi i l'enllaç amb l'A-66. Les obres afecten un tram de 10,7 km pel qual circulen cada dia uns 5.000 vehicles i que creua territoris dels municipis de Càceres, Casar de Càceres i Malpartida. Amb les feines es pretén reduir la contaminació acústica i atmosfèrica i fer més segur i funcional el tram. Per descomptat, OHLA farà servir els drons i els bessons digitals per a les mateixes missions que van complir en la línia ferroviària sueca.