Quan comprem un telèfon intel·ligent, la durada de la bateria ens importa més que el preu, la resistència i el funcionament. Així ho indica almenys un recent estudi elaborat pel fabricant de smartphones OPPO. Tanmateix, les diferències entre l'interès que susciten uns conceptes i d'altres és, segons aquesta enquesta, mínima. L'indubtable, això sí, és que el mòbil és un artefacte imprescindible que la majoria d'usuaris fan servir durant més de quatre hores al dia.

Equilibri

Així, i segons l'estudi d'OPPO, la durada de la bateria és un factor determinant per al 98% dels enquestats i l'equilibri entre qualitat i preu ho és per a un 96,6%. Alhora, un 97,7% indica que el que més els preocupa és la durabilitat i la resistència del dispositiu. Qüestions com la marca, el disseny o la qualitat de la càmera (o càmeres) que inclou el dispositiu són segons l'estudi elaborat per OPPO qüestions menors. El 83% assenyala que la resistència i el funcionament òptim són altres de les qüestions clau.

bateria movil unsplash
 

Set de cada deu consideren el mòbil imprescindible

Per a la majoria dels enquestats (tants com set de cada deu), el seu smartphone és el dispositiu electrònic més important d'entre els que utilitzen de manera quotidiana. A més, gairebé cinc de cada deu (45,7%) l'utilitza durant quatre hores diàries com a mitjana. Entre els joves, una quarta part confessa fer-lo servir més de sis hores cada dia.

La bateria activa la necessitat de canvi

L'estudi mostra a més una altra dada: el 46,3% dels espanyols afirma que ha hagut de canviar el seu smartphone, almenys una vegada, per problemes amb la seva bateria. D'altra banda, a més de la salut i la resistència de la bateria a llarg termini, per al 95,7% dels espanyols la durada de la càrrega té molta importància a l'hora de triar un telèfon mòbil. A Apple, la seva intenció és que –això permet intuir el període d'actualitzacions que assigna als seus dispositius- els usuaris canviïn de telèfon cada cinc anys. En OPPO, segons tot indica, es conformen amb menys i, en lloc d'optar per impulsar vendes per l'estratègia de les actualitzacions, trien realitzar nous llançaments que activen l'interès dels clients.