Espanya és un país que es troba molt habituat als trens d'alta velocitat. Si bé, aquest sistema no és nou, cada vegada existeixen més innovacions: les línies AVE són les de millor estàndard a nivell mundial, però a diferència de la Xina o el Japó, a Espanya els conductors de tren continuen tenint ofici.

Un tren Ave que es troba a la Xina té no només la capacitat de traslladar una infinitat de persones de manera molt ràpida, sinó que a més és controlat per un robot intel·ligent que baixa considerablement les possibilitats de patir un sinistre.

Ave xinès

Ave xinès

Inauguració del seu AVE amb senyal 5G

És habitual que els països asiàtics tinguin a disposició dels seus usuaris els més grans avenços de tecnologia. Ara, i amb motiu dels JOCS OLÍMPICS d'Hivern que se celebraran a Pequín durant el mes de febrer, el nou transport xinès està fent furor a tot el món.

L'AVE tindrà la capacitat d'unir els habitants de Pequín amb la ciutat de Zhangjiakou en tot just 50 minuts El més cridaner? No només té atraccions de trasllat, sinó que permetrà a periodistes i atletes preparar-se dins del tren amb internet de primera generació.

La tecnologia en el transport cada vegada és millor

La tecnologia en el transport cada vegada és millor

No hi ha conductor, però sensors de 14km

El tren es troba dins de la categoria EMU (Electri multiple unit), la qual cosa significa que el cotxe compta amb el seu propi sistema de propulsió, per la qual cosa no escoltaràs locomotora al tren.

Per triar la punta de l'AVE xinès, es van revisar més de 40 propostes a tot el món, això amb la intenció de generar la menor resistència i pes possible. Segons els mateixos enginyers que controlen el tren, aquest avenç ha donat un 10% d'eficiència davant altres trens.

L'enginyeria xinesa continua progressant

L'enginyeria xinesa continua progressant

Els sensors i sistemes digitals del tren permeten escanejar la proximitat dels 14 quilòmetres que es troben per davant d'ells Amb quina finalitat? Frenar, parar, desviar-se o alertar en cas que existeixi una probabilitat d'impacte. El tren executa viatja a una velocitat de 350 quilòmetres per hora.

És més que probable que el sistema EMU (format del tren) comenci a ser un producte d'exportació. La Xina no es prepara per al futur, l'està construint.