València és el segon port espanyol en trànsit, només superat per Algesires, i el sisè de la UE, però, des d'aquest mes de gener, avança la resta de terminals portuàries en el que a compromís verd es refereix: aquest de 17 de gener desenvoluparà la primera prova de càrrega de la seva estació de subministrament d'hidrogen, primera d'Espanya en una infraestructura portuària.
![Hidrogenera e1672658342722 988x555 Hidrogenera e1672658342722 988x555](/uploads/s1/38/90/29/77/hidrogenera-e1672658342722-988x555_15_630x420.jpeg)
Treballs previs
El tanc que rebrà l'hidrogen i l'estació mòbil de càrrega que ha de permetre l'operació es troben ja al Port de València i aquests dies, explica l'Autoritat Portuària, "s'han realitzat les proves d'estanquitat i pressió per determinar si el tanc té fugues i comprovar el correcte funcionament dels sistemes". Les proves s'han realitzat amb una mescla d'heli, nitrogen i una petita proporció d'hidrogen que ha permès similar les condicions reals de la maniobra prevista el dia 17m data en la que s'utilitzarà hidrogen exclusivament.
![DepositoyEstacionMOvilHidrogenoVLC scaled e1673612778814 1000x562 DepositoyEstacionMOvilHidrogenoVLC scaled e1673612778814 1000x562](/uploads/s1/38/90/30/04/depositoyestacionmovilhidrogenovlc-scaled-e1673612778814-1000x562_15_630x420.jpeg)
Quins equips utilitzaran l'hidrogen?
La previsió és que l'hidrogen s'utilitzi per proveir a una d'apiladora de contenidors i un cap tractor 4x4 amb la que s'ha dotat aquest any el Port de València. L'apiladora, denominada també reach stacker, treballarà en MSC Terminal València i el cap tractor equipat amb pila de combustible prestarà els seus serveis a València Terminal Europa, del grup Grimaldi. L'estació de subministrament ha estat dissenyada i construïda pel Centre Nacional de l'Hidrogen i inclou una part fixa que rep, emmagatzema i comprimeix el gas i una de mòbil que el dispensa a la maquinària del Port que pugui necessitar-lo. L'única diferència amb una gasolinera és que el combustible se subministra a alta pressió.