València és el segon port espanyol en trànsit, només superat per Algesires, i el sisè de la UE, però, des d'aquest mes de gener, avança la resta de terminals portuàries en el que a compromís verd es refereix: aquest de 17 de gener desenvoluparà la primera prova de càrrega de la seva estació de subministrament d'hidrogen, primera d'Espanya en una infraestructura portuària.

 

Treballs previs

El tanc que rebrà l'hidrogen i l'estació mòbil de càrrega que ha de permetre l'operació es troben ja al Port de València i aquests dies, explica l'Autoritat Portuària, "s'han realitzat les proves d'estanquitat i pressió per determinar si el tanc té fugues i comprovar el correcte funcionament dels sistemes". Les proves s'han realitzat amb una mescla d'heli, nitrogen i una petita proporció d'hidrogen que ha permès similar les condicions reals de la maniobra prevista el dia 17m data en la que s'utilitzarà hidrogen exclusivament.

 

Quins equips utilitzaran l'hidrogen?

La previsió és que l'hidrogen s'utilitzi per proveir a una d'apiladora de contenidors i un cap tractor 4x4 amb la que s'ha dotat aquest any el Port de València. L'apiladora, denominada també reach stacker, treballarà en MSC Terminal València i el cap tractor equipat amb pila de combustible prestarà els seus serveis a València Terminal Europa, del grup Grimaldi. L'estació de subministrament ha estat dissenyada i construïda pel Centre Nacional de l'Hidrogen i inclou una part fixa que rep, emmagatzema i comprimeix el gas i una de mòbil que el dispensa a la maquinària del Port que pugui necessitar-lo. L'única diferència amb una gasolinera és que el combustible se subministra a alta pressió.