Li queda algun futur a la indústria europea de l'automòbil si els motors elèctrics s'imposen als de combustió com la UE pretén? Sí, i passa no per la competitivitat, sinó pel mateix camí que a començaments del XX va convertir el tèxtil català en un gran negoci: el dels aranzels. Amb la simple amenaça que suposa esmentar-los, algunes empreses s'han decidit ja a començar a fabricar elèctrics a Europa. Un exemple és Volvo.

Volvo
 

Adeu a la Xina

Volvo, encara que mantingui el seu nom suec, no és més que la careta rere la qual s'amaga a Europa aquest gegant xinès de l'automoció que és el Geely Holding Group. Fins ara, el grup xinès fabricava els models EX30 i EX90 en les seves plantes xineses, però l'anunci que la UE ha realitzat en relació amb la seva voluntat d'imposar aranzels als vehicles elèctrics fabricats en el gegant asiàtic ha decidit Geely a començar a acoblar cotxes d'aquests dos models a Bèlgica. Ben aviat, començaran a fer-ho també al Regne Unit.

Aranzels a partir de juliol

La UE, segons ha informat, imposarà a partir del 4 de juliol aranzels superiors als actuals que implicarien gravàmens superiors al 10% que avui s'aplica a aquestes importacions. Geely ja té resposta: construir a Gant (Bèlgica). Així ho expliquen: "La decisió de construir també el EX30 a Gant reflecteix la nostra ambició de fabricar els nostres cotxes on els venguem tant com sigui possible", ha indicat un portaveu en un comunicat enviat per correu electrònic i recollit per Bloomberg. Què suposa aquests? Doncs que la Xina, mitjançant les seves marques, fabricarà on convingui perquè els seus cotxes continuïn conservant totes les opcions que ara tenen de ser líders al nou mercat dels elèctrics.