Elon Musk, CEO de X (anteriorment Twitter), ha revelat plans per convertir la plataforma en una "superapp" que integrarà diverses funcionalitats, incloent-hi pagaments mòbils. Aquesta iniciativa busca emular el model d'aplicacions asiàtiques com WeChat, oferint als usuaris una experiència integral en una sola plataforma.

Nombres d'usuaris de X i la recent caiguda de subscriptors

Des de l'adquisició de Twitter per part de Musk i el seu posterior rebranding a X, la plataforma ha experimentat fluctuacions en la seva base d'usuaris. Encara que inicialment es va observar un increment en l'activitat a causa de les expectatives generades pels canvis, recentment hi ha hagut una disminució en el nombre de subscriptors. Aquesta caiguda s'atribueix principalment a preocupacions sobre la privacitat i la monetització de dades, així com a la introducció de noves polítiques que no han estat bé rebudes per tots els usuaris.

Motius que van portar Musk a convertir Twitter a X

El canvi de nom de Twitter a X reflexa la visió de Musk de transformar la plataforma en una "superapp" multifuncional. El nom "Twitter" estava associat principalment amb missatges curts de 140 caràcters, però la plataforma ha evolucionat per permetre la publicació de diversos tipus de contingut, incloent-hi vídeos de llarga durada. Musk ha assenyalat que el nom "Twitter" ja no encapsula adequadament l'amplitud de serveis que la plataforma ofereix i planeja oferir en el futur.

A més, la lletra "X" té un significat especial per a Musk, ja que la seva primera empresa va ser X.com, que posteriorment es va convertir en PayPal. Aquest rebranding simbolitza una nova era per a la plataforma, alineada amb l'ambició de Musk de crear una aplicació que inclogui múltiples serveis en un sol ecosistema.

La nova estratègia d'Elon Musk amb XMoney

Tot el que oferirà la superapp X d'Elon Musk

La transformació de X en una superapp inclourà la integració de diverses funcionalitats que busquen oferir una experiència integral als usuaris:

-Pagaments mòbils: X ha anunciat una associació amb Visa per llançar "XMoney", un servei que permetrà als usuaris efectuar pagaments directament des de la plataforma. Els usuaris podran vincular les seves targetes de dèbit per realitzar transferències segures i instantànies, facilitant tant pagaments entre persones com transaccions comercials.

-Serveis de missatgeria i trucades: A més de les funcions tradicionals de xarxes socials, X incorporarà serveis de missatgeria instantània i trucades de veu i vídeo, que permet una comunicació més directa i versàtil entre els usuaris.

-Gestió financera: La plataforma planeja oferir eines per a la gestió de finances personals, incloent-hi la possibilitat de fer compres en línia, pagar serveis i administrar comptes bancaris, tot dins de la mateixa aplicació.

Amb aquestes integracions, X aspira a convertir-se en una plataforma tot en un, simplificant la vida digital dels seus usuaris i consolidant múltiples serveis en una sola aplicació. Aquest enfocament busca no només millorar l'experiència de l'usuari, sinó també posicionar a X com un competidor formidable al mercat de les superapps, seguint el model reeixit d'aplicacions com WeChat a Àsia.

L'evolució de X cap a una superapp representa un canvi significatiu en l'estratègia de la plataforma, alineant-se amb la visió d'Elon Musk de crear un ecosistema digital integral que satisfaci diverses necessitats dels usuaris en un sol lloc.

Visa Direct de XMoney