Des de la seva fundació, Dubai ha experimentat una transformació sorprenent, passant de ser una modesta comunitat pesquera al desert a una metròpolis global reconeguda per la seva arquitectura avantguardista i projectes d'infraestructura ambiciosos. La ciutat allotja l'icònic Burj Khalifa, l'edifici més alt del món, i continua innovant amb iniciatives com l'autopista més ecològica del planeta i un túnel subterrani per a automòbils de 16 quilòmetres de longitud.
El projecte Dubai Loop: redefinint el transport urbà
En la recent Cimera Mundial de Governs celebrada a Dubai, Elon Musk va anunciar la col·laboració entre la seva empresa, The Boring Company, i l'Autoritat de Carreteres i Transports de Dubai per desenvolupar el "Dubai Loop". Aquest sistema de túnels subterranis és dissenyat per alleujar la congestió vehicular i oferir una alternativa de transport ràpida i eficient. Inspirat en el LVCC Loop de Las Vegas, el Dubai Loop comptarà amb més de 100 estacions i serà capaç de transportar fins a 20.000 passatgers per hora en vehicles elèctrics autònoms, connectant punts clau de la ciutat en qüestió de minuts.
A més de millorar la mobilitat, el projecte busca minimitzar l'empremta ambiental i proporcionar una experiència de viatge còmoda, protegint els usuaris de les extremes temperatures de Dubai. Tot i que encara no s'ha anunciat una data d'inauguració, l'associació entre The Boring Company i les autoritats locals reflecteix el compromís de Dubai amb solucions de transport sostenibles i innovadores.

Visions futuristes: del Dubai Loop al tren transatlàntic
Elon Musk no s'atura a Dubai. Entre els seus ambiciosos projectes destaca la idea d'un tren submarí ultraràpid que connectaria Nova York i Londres en menys d'una hora. Aquest concepte, basat en la tecnologia Hyperloop, implicaria la construcció d'un túnel submarí de més de 5.470 quilòmetres, on trens viatjarien a velocitats properes als 4.800 km/h en tubs al buit. Encara que el cost estimat de 20.000 milions d'euros i els desafiaments tècnics són significatius, els avenços en tecnologia de tubs de buit fan que aquest projecte sigui cada vegada més viable.
La implementació reeixida del Dubai Loop podria servir com a model per a futures iniciatives de transport subterrani en altres ciutats del món, demostrant com la innovació i la col·laboració poden redefinir la mobilitat urbana al segle XXI.

Elon Musk portarà el seu polèmic túnel per a cotxes sense conductor a Dubai: així funciona aquest exclusiu sistema
Més enllà d'aquest túnel subterrani, Elon Musk té al cap el desenvolupament dels túnels de buit. Aquest transport, conegut com a hyperloop, es basa en una tecnologia que crearia túnels sense aire, per tant, no s'enfrontarien a cap resistència de l'aire dins del túnel i els permetria assolir velocitats més altes que els trens no convencionals.
L'esmentat projecte es crearia sota l'oceà Atlàntic per unir Nova York i Londres en un viatge que duraria menys d'una hora, a més, posar en marxa aquest projecte tindria un cost estimat de prop de 20.000 milions d'euros.
Però, sens dubte, el més destacable és que aquest tren submarí assoliria la prodigiosa velocitat de 4.800 quilòmetres per hora, malgrat que encara no existeix un disseny definitiu.