Que el Land Rover Defender és a Europa el que el Jeep Wrangler a Amèrica ningú no el discuteix. A Espanya, per sort, encara circulen molts dels històrics Defender fabricats per Santana en Linares (Jaén), però és a la Gran Bretanya on el vell tot terreny és gairebé una religió. Per això, no ha de sorprendre que a Frank Rothwell, un enginyer anglès, se li hagi ocorregut unir en un sol vehicle dues de les tradicions tecnològiques més antigues del Regne Unit: anar en Land Rover i alimentar motors amb carbó. Sí, Rothwell ho ha fet: té un Land Rover a vapor.
Per menys de 30.000 euros
Rothwell, que viu als afores de Manchester, va comprar un vell Land Rover de 1967 amb motor de gasolina de 2.25 litres per 4.000 lliures i, després d'invertir en ell 24.000 lliures més i 400 hores de feina va equipar al cotxe amb una caldera de carbó que escalfa aigua i produeix prou vapor com per impulsar el motor que fa girar les rodes. Ara, en lloc de calandra, el Land Rover munta el frontal de la caldera i una petita xemeneia que evacua el fum.
A vint quilòmetres per hora
El Defender a vapor, això sí, no corre massa: aconsegueix assolir uns 20 km/h i consumeix 45 kg de carbó cada 60 minuts. Si comptem amb que el carbó està ara mateix a uns 400 euros la tona, resulta que 50 kg de carbó surten per uns 20 euros. A aquest preu i amb aquesta velocitat, encara surt a compte un cotxe de gasoil.