El sector naval espanyol públic competeix amb dificultats als mercats internacionals en el que a construcció de vaixells es refereix, però és punter en tot el vinculat a parcs eòlics. Navantia Seaenergies, la divisió d'energia eòlica marina de Navantia, ha firmat ja deu contractes internacionals.

Més de 550 milions d'euros
L'empresa, que va néixer el 2022, facturarà amb càrrec a aquests contractes més de 550 milions d'euros d'aquí a 2031, l'any en què s'espera que les feines associades a aquests acords hagin finalitzat. Amb això, es garanteix també la continuïtat de l'ocupació. Els contractes s'han rubricat amb multinacionals del sector com Iberdrola, Ocean Winds, i Orsted. A més, Navantia Seaenergies és una d'habitual de fires internacionals del sector com WindEurope, en les quals aconsegueix cada any nous clients.
Proveïdors
L'activitat de Navantia Seanergies té, a més, un notable impacte en l'economia de les zones en les quals s'ubiquen les seves factories, ja que acostuma a treballar preferentment amb proveïdors locals. L'empresa és present a Fene-Ferrol, Port Real i Cartagena. "Per a nosaltres és essencial estar envoltats d'empreses que ens acompanyin", explica el director de Navantia Energies, Javier Herrador. És el futur de la indústria naval espanyola especialitzar-se en equips d'eòlica marina? El temps ho dirà però, de moment, hi ha feina per a set anys en zones en les que el que no sobra són llocs de treball de qualitat.