Com a 'live shopping' d'entén aquella tendència, molt popular en Àsia, que combina emissions en directe a través de streaming amb la possibilitat que els espectadors puguin realitzar compres en temps real. Aquest 25 de setembre, Zara s'ha estrenat amb aquesta tècnica.

shutterstock 1931387588 scaled
 

Com ho han fet?

El live shopping emigra des d'Àsia per fer les delícies dels consumidors digitals espanyols. Ho fa, a més, de la mà del gegant espanyol del retail: Zara. I és que la firma espanyola aspira a firmar el seu estatus de referent al sector de la moda pujant al carro d'una de les tendències més virals amb el llançament d'un paquet d'emissions en streaming i grans noms propis de la indústria del modelatge, entre els quals es troben Cindy Crawford i Kaia Gerber. Una posada en escena que capitanejarà el director de cinema nord-americà David Lowery a fi de donar a conèixer les novetats de la col·lecció tardor/hivern i estimular noves formes de compra.

Aquest 25 de setembre, a través de la seva pàgina web i la seva aplicació mòbil i a partir de les 21.00 h, Zara ha presentat una col·lecció de Carlyne Cerf de Dudzeele, amb peces modernes i versàtils per a, expliquen des de la marca, "crear un fons d'armari tardoral". Durant el programa, els espectadors han pogut accedir als detalls dels productes, així com fer compres en temps real. No ha estat tanmateix la primera vegada que la cadena de retail utilitzava aquest sistema: Zara va iniciar les seves emissions de Streaming a la Xina el novembre de 2023, seguint la línia|empremta d'altres gegants del comerç electrònic. Després de la bona acollida al país asiàtic, han fet un pas endavant i exportat el model a Europa.

Triomfarà a Espanya?

La fusió entre el comerç electrònic i l'emissió en directe va trobar el seu lloc després de detectar una irrupció de la tendència a la Xina i Corea. El sistema ha estat un èxit ple en aquests països, en els quals el comerç electrònic és gairebé hegemònic, igual que el pagament digital. A Espanya, els ritmes són d'altres, però tot indica que s'enlairarà ben aviat a Espanya sempre que les grans cadenes sàpiguen desenvolupar estratègies de màrqueting adequades. De moment, Zara s'ha avançat a totes elles.