El descompte de 20 cèntims que, per Llei, ens ajudava tots a omplir el dipòsit va passar a la història amb el final de 2022 i encara que ara són moltes les cadenes de gasolineres que apliquen algun tipus de rebaixa per fer més suportable la pujada de gener, tots hem notat l'impacte del final de la mesura. Bé, tots no, perquè si ets transportista, agricultor o pescador pots aprofitar encara la bonificació, encara que amb unes condicions diferents i notablement més complicades. Per això, ara més que mai, s'imposa aplicar estratègies d'estalvi. I una de les més senzilles té a la calefacció del nostre vehicle com a protagonista.

calefaccion
 

Com estalviar carburant amb la calefacció d'un vehicle?

El primer que cal fer és no encendre mai la calefacció abans que el motor s'escalfi. Si no procedim així, obligarem el sistema propulsor del nostre vehicle a fer un esforç suplementari que implica, per descomptat, una despesa de carburant més gran perquè, al cotxe, només hi ha dues fonts d'energia: la bateria i el motor. Tampoc no és bona idea connectar tot just accedir al vehicle els seients calefactables, perquè impliquen també una despesa addicional d'energia. El més convenient és aguantar una mica el fred (no més d'uns minuts) i decidir, una vegada hem escalfat ja l'habitacle i fa una estona que circulem, si realment és imprescindible connectar-los. Fins i tot fa bé poc, no ho oblidis, pocs cotxes incloïen aquest extra i ningú, mai i enlloc no moria d'hipotèrmia mentre conduïa.

El més important: desactiva el sistema de recirculació d'aire

El sistema de recirculació d'aire atrapa la humitat exterior i fer circular aire per l'habitacle i, amb ell, a més de gastar més energia aconseguirem entelar els vidres i reduir la visibilitat, la qual cosa implica molts problemes si condueixes amb pluja, neu o boira. Una altra manera d'estalviar és disposar el sistema de calefacció perquè l'aire calent s'enfoqui cap al terra. En fer-ho, t'escalfaràs els peus i et resultarà molt més senzill escalfar tot l'habitacle, perquè l'aire tendeix a anar sempre cap a dalt. Altrament, només escalfaràs com cal la zona superior. La temperatura aconsellada per a l'interior d'un cotxe, o això diu almenys la DGT, és de 22è. Si no, hi ha risc de somnolència.