Espanya no es queda enrere respecte a la inclusió de dispositius tecnològics al seu catàleg militar. Per això s'ha creat un dron per anar a la guerra, però que també sigui molt útil en l'agricultura.

És que l'ús de drons s'ha expandit a nivell mundial, això a causa que aquesta tecnologia ha deixat de ser tan costosa. Per la qual cosa cada vegada és més fàcil per a les persones tenir accés a elles.

Per això a Espanya han recorregut al disseny, desenvolupament i fabricació d'alguns models que tinguin aplicacions variades.

Qui fabrica aquest tipus de drons a Espanya?

És la companyia madrilenya UAS els qui s'han encarregat de dissenyar i fabricar el dron que pot anar a la guerra, però que també serveix per a l'agricultura.

Conegut com l'Alpha 900, aquesta aeronau no tripulada està especialitzada en vols marítims i en aplicacions militars.

Alpha 900

L'empresa Alpha Unmanned Systems té el seu centre d'operacions a Sant Sebastià dels Reis. En els seus inicis la companyia tenia per objectiu fer helicòpters no tripulats petits, que estiguessin per sota dels 25 quilograms.

Entre els avantatges que tenen aquests helicòpters no tripulats és que poden treballar pràcticament en qualsevol condició atmosfèrica. Així com l'ús estès dels motors combustió li atorga una autonomia de vol més gran.

L'Alpha 900 té la capacitat de fer vigilància, seguretat marítima i ser de gran utilitat en l'agricultura en equipar-lo amb càmeres multiespectrals o per a càrregues logístiques.

Aquest és capaç de transportar una càrrega amb un pes equivalent a 1 quilogram per unes 4 hores, 6 quilograms per 1 hora.

És molt útil per treballar en el control d'incendis, control fronterer, anàlisi de terreny, mapatge topogràfic i per a operacions de recerca i rescat.

A més de l'esmentada vigilància marítima i l'obra civil, l'Alpha 900 és capaç de treballar en el control d'incendis, agricultura de precisió, control fronterer, anàlisi del terreny, mapatge topogràfic o operacions de recerca i rescat.

El seu abast operatiu és fins i tot de 50 quilòmetres amb la capacitat de vol marí, referències de vol per embarcacions, l'enlairament i aterratge vertical en vaixells en moviment.

En el cas del sistema electrònic, se l'ha protegit contra les interferències electromagnètiques, compte amb un sistema de bateries redundants, un generador de fins a 150 W, sistemes de motor redundants, llums de navegació, radioaltímetre i sistema de navegació amb GPS denegat.