Si t'ha tocat moblar recentment alguna casa, apartament o similar, segur que t'hi has trobat. I no només perquè facin mobles macos, que els fan, sinó que perquè també es venen bé i estan relativament ben posicionats a Internet. Ara, per posicionar-se encara millor, expliquen la seva història en un llibre: Lufe: l'Ikea basc.

l

Tota una aventura

LUFE, en realitat, va néixer d'un desastre: Enrique Arrillaga, el seu fundador, es va quedar a la ruïna en el seu anterior i, quan estava a punt de llançar la tovallola, va muntar amb els seus últims 1.800 euros una botiga online de mobles de fusta a peces. En menys de tres anys, l'empresa facturava milions d'euros. Tota aquesta aventura està narrada a El Ikea Vasco. Els seus creadors, que són els responsables de l'agència Lombok Creatividad Estratégica, han volgut submergir el lector en, expliquen, "la muntanya russa plena d'emocions que és el dia a dia d'un emprenedor". L'exemple d'Enrique Arrillaga, protagonista del llibre, demostra, segons Unai García, l'autor del llibre, "que l'èxit en l'emprenedoria és una barreja màgica de feina, coneixements, perseverança, sort i confiança en un mateix".

 

Entre els més venuts a Amazon

Durant diverses setmanes, el llibre ha estat número 1 en la categoria Vendes i ha copat els primers llocs d'Empresa, estratègia i gestió i Indústria i sectors econòmics a Amazon. Sobre el llibre, el seu autor indica que, potser, l'èxit de la iniciativa hagi de veure, a més d'amb el tema, amb el qual sigui una novel·la: "aquest gènere no és gens habitual als llibres de màrqueting i empresa. Tanmateix, ha estat el camí creatiu més idoni que hem trobat en l'agència per explicar l'aventura què ens va portar a convertir en un èxit viral a LUFE", expliquen des de Lombok. "Vam veure aviat que els protagonistes de la història no érem nosaltres, sinó Enrique, el creador de LUFE, i la seva família i els seus treballadors. De seguida vam veure el potencial de l'aventura que vivim junts com estimulant exemple per a altres emprenedors com ell", apunten.

Per força pengen

La creativitat, i al llibre així s'explica, no és una cosa que neixi perquè sí. A Enrique Arrillaga, i així s'explica al llibre, no li va quedar en realitat més remei que ser creatiu perquè es va arruïnar: "quan es va arruïnar i el banc es va quedar amb casa teva, només tenia 1.800 euros i es va llançar a muntar una empresa de nou. Va dissenyar el model de negoci més econòmic que va poder per poder posar-se en marxa amb un pressupost gairebé ridícul i aplicant la creativitat va convertir els seus desavantatges en avantatges. Un disseny de producte al qual havia arribat per necessitat pura i dura, es va convertir en paradigma del disseny nòrdic. La impossibilitat de tenir ni una sola botiga física no li va obligar a dir-se per una ecommerce, la qual cosa, amb el temps, una vegada posicionat, li va permetre portar els seus mobles a tots els racons. De fet, fins a la creativitat ha estat la base de la seva estratègia de màrqueting: com matemàticament no podia fer rebaixes perquè el marge de benefici era mínim, va ser i ho va explicar i les vendes van superar la mitjana", compten. En definitiva, i com se sol dir, per força pengen i, quan no n'hi ha cap altra, t'espaviles com pots. Aquesta història, la de LUFE i Lombok, la tens ara en un llibre que pots comprar si el que vols és aprendre de màrqueting i empreneduria, però no com a les acadèmies: a partir del de veritat.