El 2025, els viatgers espanyols buscaran experiències que uneixin les persones, destacant un creixent desig per activitats compartides i atractives que fomentin el sentit de comunitat. Així es desprèn de l'informe Tendències de Viatges 2025: l'any de la recerca d'experiències comunitàries i col·lectives, dut a terme per Skyscanner, líder global de viatges. Per elaborar aquest informe, Skyscanner ha dut a terme un estudio* sobre el comportament dels viatgers i ha combinat els resultats amb les dades de recerques de la mateixa plataforma sobre vols, allotjament i cotxes de lloguer que revelen les claus dels viatges per a 2025.

 

Malgrat les circumstàncies econòmiques, els espanyols no renuncien a viatjar

Segons dades d'aquest estudi, els viatgers espanyols tenen previst gastar més diners en les seves vacances del proper any, en comparació amb 2024. Així, malgrat el context econòmic, viatjar continua trobant-se entre les prioritats dels espanyols. Un 33% dels viatgers espanyols té previst gastar més que l'any passat en vols, un 29% gastarà més en allotjament i un 15% afirma que també gastarà més en cotxes de lloguer. Tanmateix, el preu continua sent el factor més important a l'hora de triar destinació. El preu dels vols (56%) i els hotels (55%) són els principals motius que determinen l'elecció d'una destinació de vacances per al proper any, seguits del menjar i la beguda disponibles al lloc de destinació (31%). Més de la meitat (56%) dels viatgers espanyols assenyala el preu dels vols com el principal factor que té en compte en el moment d'elegir a on anar. Un altre 55% assenyala el cost de l'allotjament i un 31% el preu del menjar i la beguda. Més enllà del factor econòmic, les experiències que més influeixen en l'elecció d'una destinació de viatge són el menjar (60%), el clima (56%) i la cultura (53%). Les guies turístiques (45 %), les xarxes socials (45 %) i el boca a boca (44%) s'alcen com les principals fonts d'inspiració per a futurs viatges el 2025.

Comportament

Si l'any passat va estar marcat per la immersió cultural, el 2025 anirà un pas més enllà: serà l'any de les experiències de viatge immersives i compartides, on l'exploració i el descobriment tindran lloc en companyia. L'anàlisi de milions de vols realitzada per Skyscanner revela les destinacions que marcaran tendència en 2025.Los dades de Skyscanner apunten que les destinacions més petites i alternatives estan guanyant popularitat entre els viatgers espanyols, que busquen allunyar-se dels punts més visitats d'Europa i altres continents.