Si tens fills, nets o nebots, segur que t'has fet aquesta pregunta moltes vegades. Experts com els responsables de la companyia espanyola d'electrònica de consum SPC han desenvolupat un estudi per conèixer la resposta. Segons Laura Cuesta, l'experta en Educació que ha col·laborat en l'estudi, relacionar els petits amb dispositius tecnològics des dels dos anys d'edat és una bona idea, però sempre amb supervisió. Per a aquesta edat, això sí, comprar un mòbil no és una bona idea.
Primer, la tablet
El primer dispositiu electrònic amb què han d'entrar en contacte els més petits és la tablet: els permet treballar la manipulació, entendre el funcionament dels interfícies i descobrir continguts visuals i musicals que amplien la seva esfera de coneixement. Si els mòbils els criden l'atenció, és bona idea optar per un de joguina perquè el dispositiu no els resulti desconegut. Entre els tres i sis anys, els dispositius electrònics no s'han d'utilitzar més d'una hora al dia i, abans, amb mitjana|mitja és suficient. Dels sis als nou anys, i sempre que el petit el demandi, es pot ampliar el termini fins a les tres hores, però el mòbil personal no ha de ser present entre les seves pertinences.
A partir dels nou, només per a trucades
Quan passen de nou, els més petits de la casa poden disposar ja d'un mòbil, especialment si van sols a l'escola o a alguna activitat extraescolar. L'aconsellable és que es tracti d'un mòbil senzill, que només permeti realitzar i rebre trucades i enviar missatges. A partir dels 12, ja poden disposar d'un mòbil intel·ligent. Això opinen, almenys, des de SPC.
Consells per a un ús responsable
Més enllà de si disposen o no de mòbil propi, sempre és imprescindible que els més petits de la casa coneguin conceptes com a privacitat, intimitat i seguretat a la xarxa i no han d'oblidar mai les opcions de lleure offline. De la mateixa manera, han de saber que a Internet hi ha riscos i és imprescindible que coneguin què és una font confiable. El ciberassetjament, la difamació i les maneres de combatre'ls no els han de resultar aliens. Les normes i els límits, si és possible consensuats, són fonamentals.