Sí, d'acord: l'objectiu de Pol Clavell, Sergi Vila, Marc Teixidor i Ferran García; les quatre persones que van cofundar Flappin' el 2021 amb 60.000 euros és, com el de qualsevol empresari, guanyar diners. I, sí, volen aconseguir-ho aconseguint la teva confiança, però sense subterfugis com els que utilitzen altres empreses del seu nínxol de mercat. Venen viatges, ho fan a través de la xarxa i, també, en caixes regal, però hi ha una diferència. Bo, en realitat són dos. La primera és que, quan et decideixes per un dels seus productes, ho fas sense saber on acabes anant. La segona, i aquesta és en realitat la que els fa diferents, és que busquen, sempre, la teva màxima satisfacció. I ho fan perquè saben que un client content és el millor ambaixador que existeix.

 

Mai oblidades en un calaix

El projecte de Pol, Sergi, Marc i Ferran neix d'un profund coneixement d'un sector, el de les experiències, que, en els seus formats clàssics, ha arribat a fonamentar part de la seva rendibilitat en el desestiment del client. Tots, segur, hem comprat o rebut alguna vegada caixes d'experiències que, per les raons que siguin, acaben quedant-se en un calaix després que algú les hagi escollit per gaudir-les amb la seva parella, la seva família o, també, per regalar-les a un amic o conegut.

Fundadores de Flappin' (Pol Clavell, Sergi Vila, Marc Teixidor, Ferran García izq a dch)

A Flappin' entenen que el viatge és un dels petits plaers quotidians que encara ens queden i, d'una manera o una altra, tots mereixem i, per això, entenen que cal posar-lo sempre fàcil: "aquí no et trobaràs que hi ha problemes per gaudir de l'experiència ni amb l'obligació de trucar tu a l'establiment per veure si hi ha disponibilitat. Nosaltres ens encarreguem de tot i busquem sempre les millors opcions. Es tracta que tot sigui senzill: contractes un viatge de dos o tres dies amb vol i allotjament al qual pots afegir alguna experiència addicional com un restaurant que hem escollit nosaltres prèviament i no has de preocupar-te de res més. Ens encarreguem que surto bé sempre. Ara, això sí, fins i tot 48 hores abans del viatge, no saps on vas. Amb les experiències gastronòmiques o d'aventura, que també és un producte que oferim, passa igual", compte Marc Teixidor.

Pol Clavell CEO i cofundador de Flappin'

Sorpresa

Conscients que la manera de viatjar ha canviat molt en els últims anys, a Flappin' afegeixen un plus a una experiència ja per si mateix singular i desitjada perquè trenca el quotidià: la sorpresa: "és un element més de l'experiència que oferim. De fet, és el factor diferencial del nostre producte juntament amb la garantia de satisfacció. Mai no saps on vas fins que el viatge està a punt de començar i això ho fa més satisfactori i interessant, creem. Com ha explicat Marc, tant dona la destinació, perquè a Flappin' només treballem amb proveïdors que sabem que no fallen. En els viatges per Europa, hi ha 25 destinacions possibles i en pots descartar dos si vols. També pots optar per canviar els horaris del vol o gaudir d'un allotjament diferent. Aquestes millores, esclar, suposen un petit plus en el cost, però no és excessiu. I si alguna cosa falla, que pot arribar a passar alguna vegada, tampoc no hi ha problema. Si pel que sigui un hotel no compleix les expectatives, ens flames i es canvia per un que sí que estigui a l'altura. Aquí venem felicitat i res no ha de fallar", apunta Pol Clavell.

Al seu web ofereixen diversos productes: escapades en la naturalesa, escapades relaxos, escapades romàntiques o escapades a la platja; totes elles a menys de dues hores de casa. També posen a la teva disposició experiències (spa, aventura; menús de tapes, mexicà, italià o japonès; muntanya, sopar exòtic o sopar sorpresa). Es tracta, sempre, d'experiències sorpresa. El seu producte estavella són les escapades, que poden ser per Europa o per Espanya. Dos dies i una nit en una capital europea per a dues persones surten per 125 euros i cinc nits i sis dies, per 419.

Un gran equip

Encara que estiguem ja, de fet, a l'era de l'IA, a Flappin', sempre, hi ha algú a l'altre costat de la línia. Compten amb un equip de tretze experts el dia a dia dels quals consisteix a realitzar recerques d'hotels i vols bé sigui fent servir eines com Skyscanner o mitjançant contacte directe amb hotels i companyies aèries. "Volem que el que esperes sigui, com a mínim, igual que el que gaudeixes, perquè per fidelitzar cal convèncer. I en això estem", expliquen Pol i Marc. Només el 2022 van facturar 800.000 euros i aquest 2023 esperen a superar els 1,5 milions. Si no saps que regalar (o què regalar-te) aquest Nadal, ja saps: fes-te un Flappin'.