Primer va ser el RACC a través de la seva divisió de viatges i, ara, el gegant turístic alemany TUI incorpora als seus sistemes d'atenció al client l'IA generativa. De moment, es limiten a integrar ChatGPT a la seva aplicació mòbil dins del mercat britànic, però aviat aniran més enllà.
Destinacions
Ara com ara, l'ús que TUI fa de l'IA generativa és més limitat que el quye està aplicant el RACC, que ofereix propostes de viatge completes als usuaris del seu portal. En el cas de TUI, els clients rebran, explica la companyia, "respostes més precises i naturals sobre destinacions" i, també, "recomanacions personalitzades per a excursions, activitats i entrades". Així ho explica l'empresa en un comunicat. Qui ho explica és Sebastian Ebel, director executiu d'operacions de la firma: "tecnologies com l'IA generativa estan influint en les nostres vides i TUI està aprofitant les oportunitats que això brinda. La tecnologia ChatGPT pot ajudar a simplificar els processos i serveis per als clients o fer que la informació estigui disponible més fàcilment. El nostre objectiu és ser líders en l'ús de noves tecnologies i donar forma activa al futur del turisme".
I en el futur?
A mitjà i llarg termini, la companyia alemanya vol incorporar l'IA generativa "a totes les seves àrees de negoci". D'aquesta manera, l'IA generativa millorarà "la comunicació amb els clients abans i després de les vacances, l'anàlisi automatitzada de dades i, fins i tot, la traducció de continguts". En això últim, es posen en la mateixa línia que la Liga de Futbol Profesional.