Té sentit desdoblar les línies ferroviaries gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat que presten servei a Igualada (R6) i Manresa (R5)? La Generalitat ho vol saber i, per conèixer si la inversió és rendible, ha licitat la redacció d’un estudi sobre la qüestió.

522c5fc0 3800 4deb 9744 50edfd2d60d0 16 9 discover aspect ratio default 0
 

Per quines raons es planteja la possibilitat del desdoblament?

Des de la Generalitat, es considera que el desdoblament de les línies R6 i R5 millorarà la fiabilitat de totes dues infraestructures i, alhora, reduirà els temps de viatge. El document inclourà diferents propostes de desdoblament, total o parcial, dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única.

Escenaris

L’anàlisi identificarà diferents escenaris d’explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i farà una proposta de serveis en cadascun d’aquests escenaris, amb identificació dels punts de creuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d’explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s’estableixin. El document farà un mínim de 6 propostes per a cada corredor. L’anàlisi, que, un cop adjudicat, tindrà un termini de redacció de 13 mesos, ha sortit a licitació per un import de 108.000 euros (abans d’IVA). Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d’inversió necessari i el càlcul de la demanda.