Té sentit desdoblar les línies ferroviaries gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat que presten servei a Igualada (R6) i Manresa (R5)? La Generalitat ho vol saber i, per conèixer si la inversió és rendible, ha licitat la redacció d’un estudi sobre la qüestió.

 

Per quines raons es planteja la possibilitat del desdoblament?

Des de la Generalitat, es considera que el desdoblament de les línies R6 i R5 millorarà la fiabilitat de totes dues infraestructures i, alhora, reduirà els temps de viatge. El document inclourà diferents propostes de desdoblament, total o parcial, dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única.

Escenaris

L’anàlisi identificarà diferents escenaris d’explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i farà una proposta de serveis en cadascun d’aquests escenaris, amb identificació dels punts de creuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d’explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s’estableixin. El document farà un mínim de 6 propostes per a cada corredor. L’anàlisi, que, un cop adjudicat, tindrà un termini de redacció de 13 mesos, ha sortit a licitació per un import de 108.000 euros (abans d’IVA). Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d’inversió necessari i el càlcul de la demanda.