Els coneixements lingüístics de l’estudiantat català no figura en els llocs d’honor del rànquing espanyol, pero els coneixements matemàtics no són millors. Amb la voluntat d’aconseguir una millora, encara que sigui mínima, la Generalitat activa un programa denominat Florence en els 200 centres educatius -120 d’educació primària i 80 d’ESO- amb més possibilitat de millora de la competència matemàtica, que és el fonament de qualsevol mena d'aprenentatge tecnològic posterior.

 

Per què Florence?

El nom Florence és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), que va ser una infermera i estadística britànica pionera en la sanitat moderna. A través del seu treball, va contribuir significativament al desenvolupament de models matemàtics en la sanitat pública, consolidant el seu llegat com una figura fonamental en la salut i l'estadística. El programa va dirigit als centres que tinguin més marge de millora de les matemàtiques i que tinguin voluntat de fer-ho, i els centres participants incrementaran les hores lectives de matemàtiques, entre 1h i 4h setmanals.

Formació i materials

El Departament d'Educació ofereix a aquests centres formació per al professorat i una maleta amb materials que els docents i l’alumnat podran manipular per tal de treballar les matemàtiques d’una forma didàctica. ​Per primera vegada, a més, es crea la figura de referent de centre en matemàtiques a l'educació primària. Serà una persona que triarà el propi centre, i que rebrà formació i acompanyament específic, atès que no hi ha especialista en matemàtiques en aquesta etapa. Aquest curs escolar s’han endegat algunes iniciatives per a la millora de la competència matemàtica com a primeres mesures, com ara la creació de 1.000 places noves de cursos de matemàtiques a través d’acords amb els Instituts de Ciències de l’Educació, 700 noves places de formació en situacions d’aprenentatge per a l’ESO i el batxillerat​, i la reactivació del programa AraMat de formació en didàctica matemàtica, amb més de 700 places.