Google Drive és el servei d'allotjament d'arxius al núvol de Google. Dona servei de 2012 i és un dels serveis d'aquest tipus més coneguts i utilitzats a tot el món. En la seva versió més senzilla t'ofereix 15 GB d'espai lliure i gratuït per emmagatzemar els arxius que vulguis encara que també compta amb una versió de pagament, anomenada Business Estàndard, que per 9,36 euros al mes enriqueix els avantatges de Drive ampliant, per exemple, l'espai d'emmagatzemament fins als 2 terabytes.
A més d'aquests dos plans o models principals, Google Drive ofereix un bon ventall d'opcions per utilitzar-lo de manera professional amb subscripcions ajustades a diferents necessitats. Pots consultar tots els plans en aquest enllaç.
Cada usuari pot accedir a Drive tant des d'un ordinador personal com des de les aplicacions per a Android i iOS. Mitjançant qualsevol d'aquests accessos l'usuari pot no només carregar arxius o visualitzar-los sinó també editar documents i fulls de càlcul, crear documents col·laboratius o compartir arxius amb altres usuaris.
D'aquesta manera, cal destacar i tenir en compte a l'hora de gestionar el nostre espai a Google Drive que tots els missatges de Gmail i les imatges de Google Fotos que superin els 2048 × 2048 píxels resten espai als 15 GB inicials del pla gratuït o al de pagament que hàgim comprat.
Què puc fer amb Drive
El 24 d'abril de 2012, Google Docs va canviar la seva denominació per Google Drive i va començar a créixer en funcionalitats fins a convertir-se en el servei complet que és avui dia. Un dels seus grans avantatges respecte a serveis amb els quals competeix al mercat (com iDrive o Dropbox) no és tant l'espai que ofereix sinó la perfecta integració d'un bon grapat d'eines de Google en el mateix servei.
En efecte, Drive s'ha convertit en una gran alternativa per al treball en equip si la nostra prioritat és fer-ho amb les eines de Google. Això és el que podem fer a Google Drive fins i tot amb la seva modalitat gratuïta.
Crear documents
Mitjançant l'aplicació integrada Google Docs podrem crear documents de text online en temps real, fer-los col·laboratius i a més compartir-los amb qualsevol dispositiu. A més, dins de Drive també estan integrades Google Sheets i Google Slides. La primera d'aquestes dues et permet crear fulls de càlcul d'us compartit i en temps real i la segona és una potent solució per crear presentacions atractives i compartir-les amb altres membres del teu equip.
Pots accedir des de qualsevol lloc
Un dels avantatges més aprofitables de Google Drive és la capacitat que ens dona per treballar connectats a un espai de treball comú des de qualsevol ubicació. Amb Google Drive pots accedir als teus documents siguis on siguis tant des del teu ordinador, com des d'un telèfon o tablet mitjançant les aplicacions dedicades per a Android o iOS.
La millor part, és que quan acabes de pujar, esborrar o editar qualsevol document, Drive sincronitza automàticament perquè es reflecteixin aquests canvis a tots els dispositius que compten amb accés al compte. D'aquesta manera, quan obris el mateix document en un altre dispositiu, podràs veure tots els canvis que hagis fet.
A més, també pots configurar l'accés sense connexió perquè la pròxima vegada que no tinguis accés a Internet puguis veure documents, canviar les carpetes d'ubicació i editar els arxius que tens emmagatzemats a la teva carpeta de Drive.
Pots editar els documents en viu
Molt lligada a l'anterior característica, arriba la capacitat de Drive com a eina col·laborativa per a grups de treball. A l'ecosistema de Google pots convidar altres usuaris a treballar de manera conjunta a qualsevol document que hagis creat amb Docs, Sheets o Slides. D'aquesta manera, qualsevol membre de l'equip podrà editar i visualitzar els canvis que vagin tenint lloc al document comú.
Un gran ventall d'eines
Drive et dona la capacitat d'utilitzar, dins del mateix espai de treball, una gran quantitat d'eines de Google. Des de qualsevol dispositiu i amb la capacitat de sincronitzar totes les tasques pots accedir a:
● Gmail: el gestor d'emails més popular del món
● Documents: editor de text, similar a Microsoft Word
● Fulls de Càlcul: editor de fulls de càlcul, com Microsoft Excel
● Presentacions: editor de presentacions de diapositives, com Microsoft PowerPoint
● Meet: servei de videotrucades i xat enfocat a empreses. Amb un sòlid suport per realitzar conferències en vídeo i àudio i la capacitat per compartir pantalla durant les sessions
● Calendar: un gestor de calendaris molt potent per organitzar equips o planificar reunions
● Contactes
● Google Sites: un gestor per a la construcció de llocs web
● Keep: una aplicació bàsica però molt eficient per fer anotacions
● Formularis: un bon editor i creador de formularis i enquestes online