Si durant les setmanes de la campanya del Black Friday els marketplaces són la primera opció per als consumidors, a la campanya de Nadal que ha començat aquest cap de setmana guanyen les botigues físiques. En concret, un 64% dels consumidors consultats per l'agència Elogia en el seu estudi Hábitos de Consum de Nadal els 2023 diu que comprarà a grans magatzems i botigues físiques.

marketplace o que i i qual sua importància
 

I en els marketplace?

Són la segona opció més citada: un 60% dels consumidors consultats diu que els utilitzarà durant aquestes setmanes prèvies al Nadal. Després, amb un 36%, apareixen les pàgines web de les marques. Un altre 9% indica que comprarà "a través de les xarxes socials".

Què comprem?

Un any més, Moda (56%) i Tecnologia (41%) destaquen per ser les categories més comprades. Moda, sobretot, destaca entre dones (66%) i els menors de 35 anys (64%), mentre que Tecnologia ho fa entre els homes (49%). El segueixen les categories de Calçat (35%), Bellesa (31%), Llar|Casa (27%) i Esports (25%). Així ho indica l'estudi d'Elogia.

Si ens fixem en el segment Moda, més de la meitat dels entrevistats declara que comprarà aquesta categoria en botigues físiques o grans magatzems (67%) i en marketplaces (61%), principalment a Amazon. Per a aquesta categoria, la publicitat és tan determinant en la decisió de compra que el 50% d'usuaris creuen que les seves compres es veuran influïdes per la publicitat que es fa en aquestes dates, especialment els menors de 35 anys (68%), sent les Xarxes Socials el principal influenciador (58%). Respecte a la despesa mitjana en moda, aquest any es redueix lleugerament respecte a l'any anterior, passant de 144€ de mitjana el 2022 a 124€ en aquest Nadal. Els homes (134€ de mitjana) i els majors de 54 anys (138€ de mitjana) són els que preveuen gastar més en les seves compres nadalenques online.