Grifols, la multinacional d'hemoderivats que fa res reorganitzava la seva estructura per guanyar en eficiència, recorre també a la Intel·ligència Artificial. Ho faran, en concret, per reduir els temps de llançament dels seus nous productes.

Per a què la utilitzaran?
El pla de l'empresa, segons informa en un comunicat, passa per utilitzar sistemes d'IA per identificar candidats terapèutics i gestionar assajos clínics. Com a infraestructura bàsica pensen fer servir Google Cloud i, des d'allà gestionaran dades internes i externes. Google els assistirà també en test de prototips i tècniques d'escalat. La intenció de la companyia és crear una plataforma d'informació cien'tica que permetrà descobrir biomarcadors per identificar malalties en fases primerenques i crear una medicina més personalitzada, eficaç i individualitzada.
Reinventar la investigació
De la mà de l'IA, Grifols vol "reinventar la investigació biofarmacèutica" i, amb això, "fer arribar més tractaments a més pacients a més parts del món". Des de Google, el responsable de Google Cloud a la Península Ibèrica Isaac Hernández avança que el contracte subscrit amb Grifols permetrà "accelerar el descobriment de nous fàrmacs i tractaments".