Recorda vagament el Ssangyong Actyon, un tot terreny amb aires de cupè que va llançar el 2005 la marca coreana que ben aviat passarà a dir-se KGM. Com aquell cotxe, és un tot terreny, però té una cosa que ho fa únic: funciona amb energia solar.

 

Qui l'ha dissenyat?

El Solar Terra, que així s'anomena, és el primer 4x4 impulsat per céluclas fotovoltaiques. Del seu desenvolupament s'ha encarregat un grup d'estudiants de la Universitat Tècnica d'Eindhoven i pot circular, expliquen, per carreteres i terrenys més difícils. La intenció del Solar Team Eindhoven, que així es diu el grup d'estudiants, és testar-lo aquesta tardor al Marroc, on faran que circuli pel Sàhara.

Prestacions

El cotxe assoleix una velocitat màxima de 145 quilòmetres per hora i pesa molt poc: 1.200 kg. És, aproximadament, el mateix que un utilitari. La seva autonomia iguala la dels millors cotxes elèctrics moguts gràcies a bateries de liti del mercat: 630 km. Un Tesla Model 3 ofereix avui 629 km sense recàrregues. De moment ho han provat ja als Països Baixos i de les seves característiques ens parla Wisse Bos, el director de l'equip que l'ha desenvolupat: "Stella Terra ha de suportar les dures condicions del tot terreny i, alhora, ser prou eficient i lleuger com per alimentar-se del sol. Per això hem hagut de dissenyar gairebé tot per a Stella Terra nosaltres mateixos, des de la suspensió fins als inversors per als panells solars. Estem ampliant els límits de la tecnologia. Amb Stella Terra volem demostrar que la transició cap a un futur sostenible ofereix raons per a l'optimisme i anima a particulars i empreses a accelerar la transició energètica."