Les plataformes de continguts online s'han convertit en els principals canals de lleure de milions de persones al voltant del món. Netflix, HBO i companyia deixen cada vegada més enrere a la televisió com a primera opció per consumir sèries i pel·lícules. Per això, aquestes companyies estan apostant per produir contingut propi amb l'objectiu de seduir els nous clients digitals.
D'aquesta manera, aquesta classe de plataformes també estan canviat la forma de pensar del consumidor. Si anys enrere semblava impensable que els usuaris estiguessin disposats a gastar diners per veure sèries o escoltar música a través d'internet, ja que hi podien accedir lliurement mitjançant la pirateria, avui dia és comú estar subscrit a certs serveis digitals.
A més, existeixen diverses opcions per als potencials clients, i cada dia són més: fins i tot Apple ha decidit dedicar-se a la producció de continguts més enllà de fabricar iPhones. Per tant, la batalla entre aquestes plataformes és cada dia més acarnissada i només els usuaris són els que decideixen qui guanya. Netflix, HBO, Amazon, Rakuten.tv o l'acabada d'incorporar Sky. Quina és la millor plataforma de streaming?
Netflix
Sèries marca de la casa com House of Cards, Narcos, Stranger Things, Jessica Jones, Black Mirror o The Crown són clars exemples de com la producció de contingut propi li ha servit a Netflix per fer-se un nom propi al sector. La companyia dirigida per Reed Hastings té previst gastar-se 6.000 milions de dòlars en sèries originals per continuar augmentant la seva quota d'abonats, que aquest estiu va superar els 100 milions a tot el món.
Netflix ofereix un mes de prova gratuït per als seus nous subscriptors i un preu de 7,99 euros mensuals per a la seva oferta bàsica una vegada finalitza l'esmentat període, la qual no està disponible en alta definició (HD) i només es pot veure a través d'una pantalla. Al paquet estàndard, en canvi, sí que es pot veure el contingut en HD i a través de dues pantalles simultànies per 9,99 euros. Seguidament hi ha la tarifa prèmium, d'11,99 euros, amb la que es té accés a la resolució Ultra HD (4K), així com l'opció a utilitzar quatre pantalles alhora.
HBO
Per a un gran nombre de persones, pensar en HBO és pensar en Juego de Tronos. El fenomen mundial en el qual s'ha convertit la sèrie ha permès a la seva productora posicionar-se com una de les opcions més destacades del panorama del streaming. Juego de Tronos és una de les sèries més cares de la història: la sisena temporada, emesa el 2016, va suposar una inversió de deu milions de dòlars per episodi.
No obstant això, HBO no és només Juego de Tronos. L'èxit de la plataforma també està recolzat per Los Soprano, The Wire, Boardwalk Empire, Westworld, Taboo o Six. Es tracta de sèries amb segell propi que han permès a la companyia encapçalar la llista de nominacions als premis Emmy de 2017 amb 110 guardons. Aquest any amb més mèrit, ja que Juego de Tronos no serà present en aquesta ocasió per haver iniciat la seva setena temporada fora del termini de les nominacions. El preu d'HBO és de 7,99 euros mensuals després del període de prova gratuït.
Amazon Prime Video
L'objectiu d'Amazon Prime Video és apostar per sèries pròpies, igual que els seus rivals. Transparent, Mozart in the Jungle, The Man in the High Castle o Hand of God són alguns dels seus exemples més reeixits. A més de les sèries, la plataforma del gegant del comerç electrònic també es dedica a produir pel·lícules. En els Oscar d'aquest any es va emportar tres guardons, gràcies als films Manchester by the Sea i The Salesman.
Prime Video és gratuït per als usuaris que tinguin contractat el prèmium de la companyia, que costa 19,95 euros anuals. En aquest aspecte, el preu és menor que els de plataformes líders com Netflix i HBO.
Rakuten.tv
L'antiga Wuaki.tv destaca pel seu catàleg de pel·lícules més que per les sèries. En aquesta plataforma, els usuaris tenen accés a films acabats de retirar de les cartelleres de cinema, opció que no donen les altres plataformes. A més, està l'opció de llogar contingut sense la necessitat de subscriure's a la quota mensual, la qual té un preu de 6,99 euros després del primer mes de prova gratis. Està disponible de forma offline i permet la descàrrega de continguts per visualitzar sense necessitat de connexió.
Sky
Sky acaba d'aterrar a Espanya a un preu de 10 euros mensuals i amb una oferta de 12 canals de televisió de pagament: Fox, TNT, Historia, Syfy, Disney Junior, Nikelodeon, Fox Life, TCM, Comedy Central, Calle 13, Disney XD i National Geographic. De moment, no disposa d'aplicació a Smart TV, pel que poder veure'l a la televisió suposa haver d'adquirir la Sky TV Box, que costa 25 euros. El servei el poden consumir fins a tres persones de manera simultània a través de tablet o smartphone.