Acreditar un segle i mig d'història no suposa, ni de lluny, aturar-se en antics mètodes de treball Heineken, el gegant cerveser, és un exemple i, per això, ha fet de la tecnificació dels seus processos la punta de llança del seu desenvolupament. Com el duen a terme? Ja que digitalitzant fins i tot un procés tan tradicional com el repartiment de comandes als punts de venda donin canal hoteler. El comercial clàssic que prenia nota de les comandes a peu de bar ja és història a Heineken.

Cervesa Heineken Lager pack de 12 llaunes de 33 cl. / Carrefour.jpg

 

Eazle

L'eina que ho ha fet possible es diu Eazle i, des de 2023, permet gestionar comandes i promocions de fidelització substituint i unificant les fins a 40 aplicacions i webs a través dels quals Heineken donava servei a al voltant de 500.000 clients del sector hoteler. En activar Eazle, Heineken (que va digitalitzar ja els seus mitjans de producció) ha aconseguit assolir dos objectius: simplificar el funcionament d'un segment crucial de la cadena de valor i, també, convertir-se en una empresa tecnològica, perquè Eazle obre camins i pot clonar-se en altres mercats.

Vendes

Amb la unificació de plataformes, ha aconseguit tancar aquest any un 28% més d'operacions que el 2022. El 2023, Heineken comptava amb 21.000 clients actius hotelers a Espanya que realitzaven una mitjana de 3,2 comandes al mes. En acabar aquest any, la companyia espera comptar amb 30.000 bars associats a què, a més de cervesa, ven refrescos, vins, lactis, cafè i tot l'equipament necessari per a la decoració del bar, la qual cosa redunda en la consolidació de la imatge de marca.