Als motors de combustió (també als automòbils) els queda molta vida per davant malgrat el que digui la UE, que insisteix a convèncer-nos que ens desfem dels nostres fidels vehicles convencionals abans de 2035 amb anuncis que no som capaços de llegir com cal, perquè el que no es podrà vendre a partir d'aquell any no seran tots els cotxes amb motor de combustió: seran només els cotxes amb motor de combustió que generin emissions. I no, no és el mateix una cosa que l'altra, perquè existeixen combustibles com el biodièsel, el bioetanol o, fins i tot, el tan portat i portat hidrogen verd –Rolls Royce acaba de demostrar-ho- que es poden fabricar de manera 100% respectuosa amb el medi ambient, poden moure un motor de combustió i no generar emissions de CO2 i altres gasos que generen efecte d'hivernacle. A Mazda, per exemple, el tenen clar i, per això, acaben de demostrar amb un MX-5 que no tot ha de ser elèctric després de 2035.

Consums molt baixos
La prova que ha fet Mazda s'ha desenvolupat en carreteres britàniques per les quals el MX-5 protagonista ha circulat 1.600 quilòmetres amb un consum mig de 5,15 litres. El cotxe equipava un motor convencional, el quatre cilindres SkyActiv-G de dos litres i 184 CV i el combustible utilitzat és un carburant lliure de fòssils que s'ha fabricat amb material de rebuig i subproductes agrícoles. El rendiment del cotxe ha estat fins i tot millor que fent servir gasolina, perquè el consum mitjà combinat d'aquest vehicle arriba, segons la mateixa|pròpia Mazda, 6,9 litres.
I la normativa europea?
El 2035, la UE ha aprovat prohibir la venda de vehicles que es moguin gràcies a motors de combustió que només puguin utilitzar combustibles tradicionals o combustibles sintètics que s'hagin fabricat de manera no neutra o, que és el mateix, generant emissions. El 2026, la normativa s'haurà de revisar per comprovar si els progressos de la revolució verda en curs són els esperats. Per tant, Mazda fa bé: encara hi ha marge perquè el gest d'omplir un dipòsit de combustible continuï sent una cosa|mica habitual en les nostres vides. Per cert, també és important dir-ho: els cotxes amb motor de combustió matriculats abans de 2035 podran continuar circulant encara que només puguin funcionar amb gasolina convencional, però un no s'ha de preocupar: Mazda acaba de demostrar amb la seva prova que fins a un motor com el SkyActiv-G, que es va presentar al 2011, pot funcionar amb combustibles sintètics neutres.