De l'hidrogen, entre moltes altres coses, es diu que serà el combustible que canviï per sempre el transport marítim (amb el permís de Maersk i el metanol verd) però, fins ara, poc o gens se sabia el transport fluvial. Ara, i gràcies a una naviliera holandesa, sabem també que l'hidrogen serà protagonista en la navegació interior. La naviliera en qüestió es diu Lenten Scheepvaart i acaba d'incorporar a la seva flota la primera barcassa fluvial del món propulsada amb hidrogen.

JBA2216 Studio Schuttevaer Antonie
 

Validat per Lloyd's Register

El vaixell, de nom Antoine, ha estat construït per les drassanes Concòrdia Damen, especialitzats en embarcacions fluvials, i les seves primeres proves tècniques van tenir lloc a finals d'octubre. La prestigiosa certificador Lloyd's Register es va encarregar de les inspeccions i la barcassa té ja permís provisional per navegar. Ho farà per canals interiors navegables holandesos. El vaixell disposa d'un sistema híbrid dièsel elèctric i comptarà amb contenidors d'hidrogen.

hydrogen concòrdia damen
 

Com funciona?

La barcassa farà servir una pila de combustible capaç de convertir hidrogen en electricitat. De moment, i fins que es completi la instal·lació dels preceptius dipòsits d'hidrogen definitius, les bateries que mouen el vaixell es carreguen amb l'electricitat creada per un generador dièsel que es fa servir com a suport d'emergència, però el disseny està concebut perquè la barcassa sigui lliure d'emissions. Això ocorrerà a finals d'aquest any.