L'IA és el nou hype i ho és tant que sembla gairebé que qualsevol empresa que no anunciï una incorporació d'aquesta tecnologia als seus procediments queda fora d'ona. Amb tot, i encara que la majoria de negocis admet que només l'està explorant, alguns casos puntuals criden l'atenció. Un és el d'Ikea, que vol recórrer a ella per atorgar una nova dimensió als seus centres d'atenció telefònica.
Capacitació de professionals
Per fer-ho, tanmateix, es comptarà amb treballadors humans, als que se'ls capacitarà, explica Ikea mateixa, per convertir-los en "assessors de disseny". A la seva disposició, tindran un robot al que s'haurà dotat d'IA perquè puguin oferir serveis de millora als seus clients. El dispositiu té fins i tot nom: es diu Billie. Espanya és un dels països en els quins ja estava disponible aquest servei des de finals de l'any passat. A més de decorar estances, es poden crear projectes de disseny per a habitatges complets, en comptar amb distribucions d'espai, alçats i vistes en 3D.
Per menys de trenta euros
Des d'aquest mes d'abril i en diferents països europeus, els clients d'Ikea poden accedir per via telefònica a un servei de disseny d'interiors mitjançant videotrucada. Existeix, a més, una altra opció: 145 euros per tres consultes de disseny d'espais de feina amb plànol de planta i visuals en 3D. Des de 2021, Ikea està formant ja professionals per activar aquest servei. Sobre l'assumpte, l'empresa és clara: volen que, de la mà de l'IA, els seus empleats millorin la seva ocupabilitat a través de l'aprenentatge, el desenvolupament permanent i la requalificació.