L'IA també serveix per dissenyar roba i s'ha pogut comprovar, de la mà de la prestigiosa marca espanyola Desigual, en aquesta edició del Mobile, clausurada aquest 29 de febrer. Un laboratori de disseny de moda en el qual es permetia als visitants dissenyar una peça personalitzada apropava a tots els assistents l'impacte indubtable que l'IA tindrà en la indústria de la moda i el tèxtil.

 

Objectiu

La iniciativa, expliquen els seus promotors, buscava explicitar davant d'un públic expert el potencial disruptor que l'IA pot tenir si s'aplica en la indústria de la moda. Thomas Meyer, fundador i president de Desigual, al costat del director d'Operacions de la firma, Daniel Muñoz, i al CEO del MWCapital, Francesc Fajula, han estat els responsables de presentar aquests dies a Barcelona la iniciativa.

Creativitat

Que sigui precisament Desigual qui presenta una innovació de tal calat s'explica, segons Meyer, perquè "la innovació i la creativitat són en l'ADN d'una firma que, ha destacat també sempre ha lluitat per "liderar i ser pionera". "En Desigual estem portant l'esperit transformador a tots els aspectes del nostre negoci per continuar sent rellevants per als consumidors actuals i les futures generacions", ha apuntat. Per la seva part, Fajula ha afirmat que "aquesta experiència permet apropar el potencial de l'IA al gran públic i fer-ho des d'un vessant més quotidià i creativa En els últims anys, Desigual ha fet una aposta significativa pel desenvolupament tecnològic i posicionat la innovació oberta com a pedra angular del seu pla de creixement de la companyia. L'IA, dins de l'estructura de Desigual, es fa servir ja per agilitar les accions de màrqueting, millorar l'eficiència logística, crear col·leccions i, també, oferir experiències com la presentada en el Mobile.