OpenAI, a l'empresa responsable del desenvolupament i llançament de ChatGPT, prepara novetats per afegir-les a la ja llarga llista d'aplicacions que comercialitza: prepara una nova IA que té fins a nom: Strawberry. Es comercialitzarà en mode de subscripció i pot arribar a costar 2.000 dòlars al mes. A més, preparen un altre model de llenguatge de gran mida (LLM, així es defineix també Strawberry) anomenada Orion que encara no té preu.

EuropaPress 6117488 intel·ligència artificial
 

Cent vegades més que ChatGPTPlus

Subscriure's a ChatGPTPlus costa avui 20 dòlars mensuals. Actualment, té un milió d'usuaris de pagament i el chatbot que inclou el sistema acumula 200 milions d'usuaris actius cada setmana. Strawberry, expliquen des de OpenAI, solucionarà els problemes d'encara avui llasten a GPT: la seva incapacitat de generar respostes poc 'humanes' i, per tant, d'origen fàcilment perceptible i, també, la limitació que, per realitzar recerques a Internet de manera autònoma encara té GPT. Incorporarà, detalla l'empresa, "capacitats de raonament avançades". De moment, els equips d'Open AI estan entrenant el seu nou motor d'IA amb paquets de dades que multipliquen per molt els que van manipular amb qualsevol altre producte anterior. D'aquesta manera, Strawberry serà capaç de resoldre problemes matemàtics i jocs de paraules.

Llançament

Strawberry podria veure la llum aquesta tardor, però no en la seva versió més potent; sinó, únicament, en una de prova. L'empresa no facilita una data concreta. Per què llançar abans una versió menys potent? La intenció de l'empresa és no desconcertar als usuaris amb les capacitats de l'eina i, així, evitar que s'obri de nou el debat ja recurrent sobre els límits que podrien arribar a requerir aquestes tecnologies i que, per exemple, han llastat el desenvolupament del Projecte Q, impulsat per Sam Altman i, almenys teòricament, capaç de realitzar tasques de valor econòmic millor que la majoria dels humans.