Si l'IA ja és una eina d'ús quotidià en sectors com el de les finances, el de l'energia o, fins i tot, el disseny de moda, el sector alimentari no podia ser menys. Grup Bimbo, una de les empreses líders del sector de la brioixeria i la fleca, és un exemple.
Processos interns
De moment i tanmateix, l'ús d'eines d'IA en el Grup es limita a l'organització interna. Així, i per facilitar a tots els seus empleats una manera ràpida i senzilla de trobar respostes a qualsevol dubte, Bimbo ha posat a disposició de la seva força de treball un cercador que, a més de resoldre dubtes, permet interactuar en diferents idiomes i dissenyar experiències personalitzades. L'aliat de Bimbo en aquest desafiament és Microsoft, que li facilita una eina clau: Azure Open AI Service. Així, Microsoft ha dissenyat per a la multinacional de la brioixeria una solució d'IA avançada capaç d'enviar tota mena d'informació de manera sintetitzada. "S'eliminen barreres i, ara, les persones poden entrar i consultar les polítiques d'empresa de manera senzilla i en l'idioma que necessitin", expliquen des de l'empresa.
Avantatges
Amb el nou aplicador, Bimbo aconsegueix cohesionar la gestió en les seves 34 delegacions repartides per tot el món. Ara, els nous treballadors poden accedir i aprendre de forma més directa la cultura de la companyia i, a l'hora de realitzar algun viatge, poden consultar les singularitats del lloc de destinació. "Corríem el risc que les polítiques es convertissin en lletra morta. Tens una biblioteca enorme i resulta que ningú no les consulta perquè la recerca és molt complexa. Ara hi haurà molta alineació", assenyalen des de Bimbo.