L'elèctrica Iberdrola ja l'avisava fa uns mesos: l'energètica té decidit convertir-se en referent espanyol en el que a punts de recàrrega per a cotxes elèctrics es refereix. Per aconseguir-ho, ha iniciat la construcció del punt de recàrrega més potent d'Espanya: tindrà 47 punts de recàrrega que totalitzaran 5,6 MW.

 

Al sud de Madrid

El punt de recàrrega s'ubica al sud de Madrid (entre Leganés, Getafe, Fuenlabrada i Alcorcón) i disposarà d'una comunitat solar associada capaç de brindar accés a l'autoconsum a gairebé cent habitatges. Els 47 punts de recàrrega no seran idèntics: està previst incloure 15 punts ultraràpids a què se subministrarà, diu Iberdrola, energia 100% neta.

Objectiu: 100.000 punts de recàrrega

Iberdrola explica|compta avui amb uns 6.000 punts de recàrrega públics amb garantia d'origen 100% renovable i 39.000 punts privats. La companyia vol instal·lar 100.000 més d'aquí a 2025 i, d'ells, 3.000 seran públics. Amb tot, i malgrat els esforços d'Iberdrola i d'altres companyies, Espanya està endarrerida respecte a Europa en el que a xarxa de punts de recàrrega per a vehicles es refereix. Molts dels punts que el Govern quantifica són, a més, fora de servei. La majoria són d'escassa potència. I aquesta circumstància té impacte directe en l'interès dels consumidors espanyols pel cotxe elèctric, que encara genera, almenys a Espanya, bastants dubtes. Fins a Wayne Griffiths, un dels homes més poderosos de la indústria de l'automòbil a Europa -i, sens dubte, el que més compta a Espanya- advertia d'aquesta circumstància. Les previsions del Govern, tanmateix, res tenen que veure amb una realitat observable i preocupant.