A Ikea tenen clar que, a més de la qualitat d'un producte i el seu preu, existeix un altre element que condiciona la decisió de compra que un client pren a propòsit d'un bé o un servei: l'atenció que es presta. Per això, en la multinacional sueca volen disposar d'una plantilla suficient, capacitada i satisfeta. Per a això, han recorregut a la tecnologia.

 

Aplicatiu

A la multinacional sueca se li dona suport per aconseguir-ho en una eina, l'aplicació Human Capital Management (HCM, d'Oracle), per mantenir els seus clients i empleats encara més en el centre de l'estratègia de l'organització per millorar l'agilitat del negoci. L'empresa s'ha compromès així a convertir-se en un retailer capaç oferir accessibilitat a través d'una experiència omnicanal. El treballador, amb tot, és fonamental:

"Volem millorar l'experiència del treballador i, per això, provem de contractar i fidelitzar les persones adequades amb les skills correctes, una cosa que no és gens fàcil en el context actua. L'experiència dels empleats és clau per al nostre èxit. Molts empleats volen una feina que els aporti valor i contribueixi al seu benestar general. A l'implementar un enfocament que combini els RR.HH i la tecnologia, podem moure'ns amb flexibilitat, respondre ràpidament a les necessitats i aspiracions dels empleats i preparar-nos per al futur", afirma Amela Delic, directora de Transformació Digital del grup.

A la recerca d'una estratègia més intel·ligent

Ikea utilitza així eines escalables i flexibles per gestionar, capacitar i aprofitar al màxim la seva plantilla. Les esmentades eines estan dissenyades per accedir-hi a través de telèfons i tablet, de manera que tots puguin disposar d'informació en temps real que contribueixi a millorar l'organització. Gràcies al machine learning (ML), el talent pot estar alineat automàticament amb les necessitats que, en entorns competitius, solen ser canviants.