Si fa res no et sorprenia llegir que Will Cathcart, el director de Whatsapp, havia anunciat en un diari brasiler –la Folha de São Paulo, el segon rotatiu més llegit del gegant iberoamericà- què pensava fer respecte a la publicitat l'empresa propietària del sistema de missatgeria instantània més utilitzat al món, això és, sens dubte, perquè no saps encara a quins països té l'aplicació de Meta els seus mercats més grans. Cap dels quatre primers no és a Europa. I cap dels tres primers pertany al primer món.

 

Índia, el mercat major

Amb 400 milions d'usuaris –quan acabi aquest any s'espera que siguin 448- l'Índia és el país del món en què més s'utilitza Whatsapp. Per als indis, que es veuen obligats a pagar altes tarifes per les trucades de veu, Whatsapp és una solució perfecta.

Brasil, Estats Units i Indonèsia

Per darrere de l'Índia, arriba el Brasil, així que ja sabem per què Cathcart estava tan interessat en explicar novetats als periodistes de la Folha de São Paulo. Al país de la samba i la feijoada, Whatsapp té 120 milions d'usuaris actius. I, sí, també és perquè, allà, trucar per telèfon –i gastar dades mòbils- és molt car. En tercer lloc apareix Indonèsia, amb 100 milions d'usuaris actius. Després, els Estats Units són el quart país amb més nombre d'usuaris actius de Whatsapp. Allà són 68 milions. I entre ells, molts són hispanoparlants. De fet, un 51% dels adults nord-americans que tenen el castellà com a llengua materna trien Whatsapp com a eina de missatgeria.