Instagram és una de les aplicacions més conegudes a nivell mundial ja que compta amb una gran quantitat de subscriptors, incloent personalitats reconegudes al món de diferents àmbits.
En els últims anys ha tingut canvis a causa de l'aparició de grans competidors com TikTok, que han captat una gran quantitat d'usuaris a causa que és una plataforma que atreu creadors de continguts en vídeo i dona un rendiment orgànic més gran per a ells.
És per això que Instagram ha anunciat que el 2022 es prenguessin seriosament alguns canvis que els permetin fidelitzar els creadors de contingut en vídeo, a través de la monetització del seu treball i la transparència de la mateixa.
Com planeja Instagram posar en marxa la guerra contra tiktok?
El mateix CEO d'Instagram ha deixat veure que comencessin per adaptar-se als canvis pels quals el món està passant, per a això tinguessin en compte factors importants.
- La creació de contingut en vídeos. Els vídeos s'han convertit en els grans protagonistes del 2021, és per això que tiktok s'ha tornat el rival més fort per a l'aplicació pertanyent a Meta. Per la qual cosa tant les Stories com els Reels prenguessin més importància el 2022.
- La monetització dels vídeos. Serà un dels pilars a què recorrerà Instagram per aconseguir a portar els creadors de contingut de vídeos. D'aquesta manera buscaran que aquests es mantinguin fidels a Instagram.
- Missatgeria. Encara que el fort d'Instagram en els seus inicis va ser la publicació de fotografies, en les últimes actualitzacions s'ha recorregut a l'ús de missatgeria interna entre els usuaris, d'aquesta manera no s'ha de sortir de l'aplicació. Per la qual cosa s'han proposat de millorar diverses característiques d'aquesta secció.
- Control del contingut sensible. Una de les coses que ha comentat el CEO d'Instagram és donar-li el poder als usuaris de modelar Instagram com millor els convingui. D'aquesta manera no fer-se eco de la informació sensible o inadequada.
Aquests són els aspectes que més s'han destacat en el moment de fer millores el 2022, la xarxa social busqués competir amb Tiktok a través de millores significatives i així tornar a recuperar el tron que li pertanyia des de ja fa anys.
Caldrà veure si Instagram aconsegueix donar-li un ensurt a TikTok amb els seus canvis o ocorre com va passar amb Youtube, que amb la implementació dels shorts volien fer competència amb TikTok però no han aconseguit ni fer-li pessigolles.