Mentre tots continuem parlant de ChatGPT i l'IA generativa, altres tecnologies com la realitat augmentada o el IoT (Internet of Things o Internet de les Coses en el nostre idioma) centren i no només l'interès de les empreses, sinó també les seves inversions. Segons un estudi de la firma d'analistes IDC, aquest any es gastaran 227.000 milions de dòlars a tot el món en aquesta tecnologia.
Què és el IoT?
El terme IoT, o Internet de les coses, es refereix a la xarxa col·lectiva que es cregui en equipar objectes quotidians amb xips de baix cost que els permeten connectar-se a Internet i transmetre tota mena d'informació sobre, per exemple, la seva ubicació, la temperatura a què es troben o el seu estat. D'aquesta manera, es facilita la recopilació de dades i, també, se suposa que es millora l'experiència d'ús. Els objectes dotats de sensors es converteixen així en dispositius intel·ligents que poden transmetre automàticament dades cap a i des d'Internet.
Inverteixen les empreses de serveis i les manufactureres
Disposar de productes que puguin facilitar dades que, convenientment tractats, puguin generar valor és una cosa que interessa a qualsevol empresa. Així, les que estan invertint en aquestes tecnologies són les firmes manufactureres, els proveïdors de serveis públics i, per descomptat, les empreses logístiques. No s'està invertint, expliquen des d'IDC, al mateix ritme a tot el món: Europa Occidental, Xina i Estats Units concentren la despesa i Europa Oriental es manté per sota de la mitjana. Sudamèrica i l'Àfrica queden lluny.