Iryo, l'últim operador ferroviari que ha lelgado als camins de ferro nacionals, estrena destinacions durant aquest primer trimestre: a les línies que uneixen Madrid i Barcelona i Madrid i València, afegirà ara una connexió que, assegurança, encantarà als que gaudeixen de les platges amb mes estil de la península i de la gastronomia i el bon ambient. Parlem, clar, de Màlaga i la Costa del Sol.

iryo
 

A partir del 31 de març

Caldrà esperar una mica, perquè la data fixada per la companyia participada pels ferrocarrils italians no farà arribar la primera fletxa vermella a Màlaga fins a finals de març d'aquest any. A Màlaga arribaran també el 2023 els trens Avlo, la marca de baix cost de Renfe. Ouigo, vinculada a la francesa SNCF també ampliarà línies i arribarà a Andalusia.

Més oferta

En menys de dos anys, l'oferta de trens d'alta velocitat ha crescut a Espanya fins a límits mai vistos: a Renfe, que opera amb la seva marca tradicional i amb el segell Avlo, se li han sumat Iryo i Ouigo i és possible que arribin més empreses aviat. Queda, això sí, una assignatura pendent per al ferrocarril espanyol: tenim una xarxa d'alta velocitat excel·lent i un servei de rodalies acceptables en les àrees metropolitanes principals, però els trens de mitja distància, que són els que articulen els països, estan pitjor que mai.