La majoria disposem d'un smartphone que ens permet realitzar infinitat de funcions com, en aquest cas, jugar a videojocs. Persones de totes les edats han sucumbit a algun títol dins del catàleg, la qual cosa ha suposat per al sector de mòbils l'oportunitat d'assolir molts jugadors potencials a qui no podria arribar si aquests no adquirissin una consola o un ordinador gaming. En aquest sentit, el públic és majoritari al mercat de jocs mòbils i això ha acabat derivant en què aquesta classe de títols generin més beneficis que els videojocs convencionals. Segons un estudi de SuperData Research, el 2016 els jocs per a mòbils han generat 41 bilions de dòlars de beneficis, un 18% més del que van ingressar l'any anterior, superant a la resta de plataformes.
L'èxit dels jocs mòbils ve influït per un menor cost en el seu desenvolupament, la qual cosa genera una corba de beneficis més gran; encara que els estàndards d'inversió en el desenvolupament d'aquestes apps cada vegada estiguin més en línia amb el que s'inverteix en la producció dels videojocs més cars de la indústria. El que també influeix és que, conceptualment, els jocs mòbils no requereixen tant de temps i esforç com els més tradicionals, tant pel que fa a l'argument, com en l'apartat artístic, sonor i, fins i tot, en màrqueting.
Molts es qüestionen com un joc per a mòbils de descàrrega gratuïta pot generar-li tants beneficis a la companyia que el desenvolupa. Més enllà dels anuncis publicitaris, en la immensa majoria dels casos aquests títols contenen al seu interior micropagaments que ajuden els jugadors a aconseguir més complements dins del joc per, o bé avançar més de pressa, o bé obtenir més recompenses sense la necessitat de passar-se massa hores jugant. Aquest tipus de pràctiques provoquen l'anomenat 'pay-to-win', que es tradueix en "pagar per guanyar", la qual cosa es refereix a aquells jugadors que obtenen avantatge sobre la resta gràcies als micropagaments, sent millors dins del joc que aquells que no decideixen gastar-se diners. En aquest sentit, les transaccions generen el gruix dels ingressos per als desenvolupadors.
Clash Royale, el més rendible
Un exemple evident ho trobem a Clash Royale, el joc que més beneficis ha obtingut el 2016, per sobre del reconegut Pokémon GO. El títol de SuperCell, creadors de Clash of Clans, estira els micropagaments dins l'app per progressar amb més facilitat dins del joc. D'altra banda, Clash Royale ha aconseguit ser present als eSports, tornejos que generen molta expectació entre els amants dels videojocs, a més d'estar molt present a YouTube, on youtubers d'èxit estan aprofitant la tirada del joc, així com altres de menys coneguts pugen com l'escuma pel que fa a les visites. Chief Pat és el youtuber a qui consideren el millor jugador de Clash Royale del món i, al seu camí per convertir-se en el número 1, es va gastar fins a 12.000 dòlars en els dos primers mesos des del llançament del joc, segons va publicar Forbes.
La indústria es passa als smartphones
Cada vegada més, les companyies tradicionals desenvolupadores de videojocs per a ordinadors i consoles estan passant-se al mercat de mòbils. Encara que això no signifiqui que abandonin les plataformes convencionals, allò cert és que els milions de jugadors que aconsegueixen venent smartphones no els aconsegueixen per la PlayStation 4, Xbox One o ordinadors. Companyies de grandíssim pes com Ubisoft o Electronic Arts tenen una gran presència avui dia a les 'stores' de Google Play i iOS. FIFA 17 o NBA Live, jocs d'èxit d'EA, es troben entre els més descarregats per a mòbils. Altres desenvolupadores amb molta força en consoles i PC, com Bethesda, creadors de la saga Fallout, han aprofitat les possibilitats del mercat de mòbils, en el seu cas, amb Fallout Shelter el 2015. Encara que si una companyia d'enorme pes en la indústria dels videojocs ha arribat trepitjant fort als smartphones, aquesta ha estat Nintendo. Pokémon GO i, recentment, SuperMario Run, han posat de manifest que els mòbils juguen, i encara els queda per jugar, un paper protagonista al sector.