Les fortaleses i de similars fascinen i, per això, els castells tornen a ser un dels regals que protagonitzaran aquest any moltes cartes als Reis Mags. Exin Castillos, una marca perduda que va tenir la seva primera mort el 1993 i que després de fallida d'Exin, va reviure a finals dels 90 de la mà de Popular de Juguetes, va tornar a desaparèixer el 2005 quan aquesta empresa va tancar. Des de 2014, aquell llegat continua viu gràcies a NG Castells, que va néixer per proporcionar a col·leccionistes i constructors d'Exin Castillos peces d'alta qualitat que res han d'envejar a les d'Exin i, ara també, és un fabricant de joguines de referència.

 

Canals de venda

Els productes es venen a la botiga online ngcastillos.com, on es pot trobar el catàleg complet, que inclou més de 800 referències. A més, es poden comprar també a Amazon, Ebay i Todocolección i a més de 40 botigues repartides per tot Espanya. La marca, amb tot, vol ampliar la seva xarxa de distribució perquè, abans d'adquirir-los, puguin també tocar-los.

Intergeneracional

NG Castillos té al davant Quim Arumí, que va començar aquest projecte convençut que NG Castillos encarna una afició capaç d'unir davant d'uns petits maons de plàstic a diverses generacions. Els seus castells són, explica, per als més grans una tornada a la infantesa i per als petits, una clau a una altra manera de jugar que no necessita de pantalles. "Per a nosaltres és un autèntic orgull poder fabricar, dissenyar i vendre aquesta meravellosa joguina. És un somni fet realitat i, per això, apostem per la qualitat i el bon disseny: no volem baixar el llistó com, per desgràcia, el va baixar al seu dia Popular de Juguetes quan fa ja uns anys el va reprendre. Avui, ells ja no estan i la nostra referència, per descomptat, és Exin, l'empresa que va iniciar aquesta aventura als anys 60. Els nostres castells es compren per a molts nens i nenes, però també els els autoregalen adults que, de la nostra mà, tenen l'oportunitat de gaudir d'una afició sana i creativa que relaxa i fa feliç qui la practica".