L'addicció a les xarxes socials és una cosa real i que continua afectant moltes persones al món, per la qual cosa actualment els mateixos desenvolupadors de les aplicacions estan buscant la manera que es faci l'ús adequat d'aquestes.
Pel que sembla, el scroll infinit és un dels culpables que es generi una addicció a les xarxes socials, ja que ofereix a l'internauta una gran quantitat de contingut, per la qual cosa fa que aquest romangui en línia per molt temps.
El scroll infinit i la seva relació amb l'addicció a les xarxes socials
El creador del Scroll infinit és Aza Raskin i encara que en principi la seva idea era generar la manera que els internautes tinguessin accés al contingut de manera més senzilla, aquest ha indicat que ara es penedia d'haver-lo creat.
En una entrevista amb la BBC, va indicar que el scroll infinit comptava amb una dinàmica summament addictiva i, per tant, l'usuari no era capaç de processar tota la informació que veia o llegia a les xarxes socials.
Fins i tot el mateix Raskin ha indicat que és com si els usuaris estiguessin prenent cocaïna conductual, per la manera com els usuaris sempre tenen ganes de tornar una vegada i una altra a les xarxes.
En l'actualitat aquesta funció està disponible a les xarxes socials més utilitzades com Facebook, Instagram i TikTok.
I encara que cal acceptar-lo, aquesta és la manera de consumir el contingut de les xarxes socials de manera senzilla, aquesta s'ha vingut convertint en un problema, ja que genera addicció en algunes persones.
Per combatre aquests problemes, les aplicacions més reconegudes estan oferint diverses opcions que alertin els usuaris si hi ha un consum excessiu d'alguna plataforma.
Una d'elles és TikTok, la qual ha demostrat estar contra l'addicció al scroll infinit, per la qual cosa en pròximes actualitzacions estarien prenent mesures perquè els usuaris facin un ús més responsable de la plataforma.
Una d'aquestes mesures és que l'aplicació de l'opció "Descansos del temps en pantalla", la qual permet als usuaris controlar el temps que passen utilitzant TikTok.
En el cas de Facebook i Instagram ja compten amb opcions que els indiquen als usuaris el temps que porten connectats a elles.