L'electrificació del parc mòbil europeu acabarà, o això diu Citroën almenys, amb el domini que els tot camins SUV exerceixen amb plena tirania al sector de l'automòbil des de fa dècades. El nou paradigma de mobilitat i, especialment, les limitacions que imposa la impossibilitat manifesta de desenvolupar bateries més petites, més lleugeres i més capaces d'igualar l'autonomia d'un cotxe amb motor convencional sembla que acabarà amb el SUV, un model que uns estimen, d'altres odien i, al final, tothom acaba comprant.
A França el tenen clar
Qui dona per amortitzats els SUV no és un qualsevol: parlem de Vicent Cobée, director executiu de Citroën, l'empresa que, d'un temps ençà, ha diversificat la seva gamma amb berlines també sobreelevades com el C4 i el C5X, però més aerodinàmiques. En Renault, amb l'Arkana, fan el mateix i Peugeot, amb el nou 408, s'afegeix també a la tendència. No és casual que siguin totes marques franceses: a França es grava ja amb un impost especial als SUV i que aquí es faci el mateix és qüestió de temps.
L'aerodinàmica envia|mana
L'aerodinàmica de les berlines crossover, que millora en molt la dels SUV, permet, si parlem de vehicles elèctrics, autonomies majors amb bateries d'igual potència i pes. La balança, si la tecnologia no el remeia, es decantarà en favor de vehicles més lleugers i amb certa alçària lliure fins al terra però amb menys altura total. Veurem si en Citroën encerten