Els sistemes d'IA tenen múltiples aplicacions i una d'elles és la gestió de bases de dades de clients. Un exemple és una de les últimes iniciatives de Nexus Energía, la vuitena comercialitzadora d'electricitat i gas a nivell nacional i primer representant de productors fotovoltaics amb més de 18.100 plantes, que fa servir un servei d'avaluació basat, en sistemes d'IA per prevenir la morositat i optimitzar la gestió dels seus riscos financers.
Aserta Score
Per a això, utilitzen solució ASERTA SCORE, que han estat dissenyades, expliquen en un comunicat, per Hocelot, empresa líder en el segment de solucions tecnològiques destinades a millorar el rendiment empresarial.
Com funciona?
Mitjançant un sistema d'intel·ligència artificial, la solució triada per Nexus analitza en temps real el risc de morositat dels seus clients i ofereix com a garantia una assegurança de caució en cas d'impagament. Si bé aquesta tecnologia ja ha estat implantada en altres empreses, es tracta de la primera vegada que la tecnologia d'analítica augmentada d'Hocelot s'aplica en clients residencials.
En un context en el qual el cost de la vida s'està encarint, Nexus Energía adopta, assenyalen en un comunicat, aquesta fórmula per per cobrir el risc de les seves operacions i transformar-lo en una despesa financera fixa, millorant d'aquesta forma la seva solvència financera.
Fa pocs mesos, Nexus Energía va millorar la seva qualificació de BB amb tendència positiva a BB+ i tendència estable en l'agència europea EthiFinance Ratings. El ràting destaca que la favorable evolució de la companyia ha impactat positivament en la seva qualitat creditícia, en un moment d'elevada volatilitat de preus als mercats que ha requerit de més recursos financers.