És una bicicleta o és un ciclomotor? Jo; que d'adolescent acostumava a esllomar-me per les carreteres dels voltants del meu poble, Barruelo de Santullán, pujat en una bicicleta de muntanya Conor de color taronja, tres plats i sis pinyons; no el tinc gens clar: si caben dues persones, porta un motor i, si saps trucar-la, passa de 25 quilòmetres per hora, això no és una bici; però en Veo, l'empresa de micromobilitat que l'ha dissenyat, diuen que sí i, a més, asseguren que no és una bici qualsevol: segons ells és la bici del futur.

Des de Chicago
Veo té la seva seu a Chicago, es va fundar el 2017 i dissenyen el que ells criden solucions de micromobilitat sostenible. El seu objectiu, a més de guanyar diners, és crear les condicions per reduir l'ús de l'automòbil i, diuen ells, "promoure la utilització generalitzada de la mobilitat alternativa compartida de manera segura i confiable". I això que vol dir? Doncs, perquè ens entenguem, que fabriquen bicicletes amb motor i les lloguen ells directament o, contracta mitjançant, convencen l'ajuntament de la teva ciutat, perquè en col·loqui unes quantes en llocs estratègics de la teva població i tu les puguis utilitzar mitjançant un sistema de pagament que ja veurem com s'articula. El seu últim invent es diu Apollo i és una bicicleta 100% elèctrica de dues places.
Semblant a una Derbi Variant
La bicicleta en qüestió cola com a tal només perquè té pedals, però el seu aspecte és, pràcticament, el que tindria una Variant avui dia si el 2013 Derbi no hagués desaparegut engolit per Piaggio. Sigui com fos, la bicicleta disposa d'un motor elèctric de 750 watts capaç de fer córrer el vehicle a més velocitat però que és electrònicament limitat a 25 km/h. La seva autonomia és de 72 quilòmetres per recàrrega i el preu no es coneix encara.