Van començar malament, però sembla que ja no tenen cap problema i la fabricació de les cel·les de bateria 4680, que destaquen per la seva mida i forma cilíndrica, va com un tret|tir. De fet, el fabricant és ja en condicions de subministrar prou cel·les com per posar al mercat 1.000 unitats del Tesla Model Y cada setmana durant 2024.
Gairebé 900.000 cel·les
Per assolir aquesta xifra, Tesla necessita produir més de 850.000 cel·les a la seva fàbrica de Fremont, a Califòrnia i això ja es va aconseguir el febrer, quan els operaris van ser capaços de lliurar-ne 868.000 en una setmana. Ara l'objectiu és traslladar sistema a les factories de la firma establertes a Texas i Berlín. La cel·la cilíndrica que es fabrica a Fremont té 46 mm de diàmetre i 86 mm d'alt i supera en mida a les anteriors, el que va suposar un seriós problema al principi que es va salvar aplicant una nova tècnica, la del revestiment sec. Des de febrer, la producció de cel·les a Fremont ha crescut, aproximadament, un 35% cada mes.
El 2024, més línies
L'èxit assolit a Califòrnia deu, expliquen des de Tesla, traslladar-se a la resta de factories del grup per a, així, poder impulsar la fabricació de vehicles i, fins i tot i potser, abaratir costos en un context molt competitiu marcat per la presència de fabricants xinesos que, cada vegada, presenten productes més interessants.