La majoria dels obstacles que sempre s'han presentat a l'hora de viatjar a l'espai tenen a veure amb el combustible, tanmateix, la NASA sembla haver trobat la solució.
Imagines una nau sense combustible? Pot veure's com una total bogeria, però des dels Estats Units asseguren que podria ser completament viable.
Centrifugadora que substituirà el combustible
Si hi ha un fantasma o taca que té a la seva esquena la NASA diàriament és el problema de ser un dels principals contaminants que existeixen a nivell mundial.
Les seves futures missions a la Lluna i Mart són discutides per moltíssims d'ambientalistes i organitzacions com l'ONU, ja que l'escalfament global i el deteriorament ambiental produït pel llançament de coets és realment molt alt.
Amb l'objectiu de tenir més aprovació mundial, i a sobre contribuir a un planeta molt més net i ecològic, la NASA s'acobla a la tecnologia de SpinLaunch amb l'objectiu d'obtenir eficiència, però també un treball de zero emissions.
A curt termini, la NASA planeja executar un vol de prova per corroborar que els sistemes de SpinLaunch realment valen la pena, i la podrien convertir en una estació espacial no contaminant o perjudicial per al medi ambient.
Com funciona un vol sense combustible?
A través de la força centrífuga. Tal com vam veure en els llançaments de bala en els JOCS OLÍMPICS de Tòquio 2020 és el pla que té al cap SpinLaunch per enviar diferents tipus de naus al món espacial.
És un accelerador Suborbital que té una forma circular gegant i mesura de 50,4 metres d'altura. Per poder operar, el producte té una velocitat de fins a 8.000km/h. Per descomptat, el producte encara no s'ha construït, però ja estan tots els plànols fets i és probable que més aviat que tard vegem proves del mateix.
L'objectiu d'aquest tipus d'aparell no és més que generar prou energia com perquè la nau encengui els seus motors a uns 200.000 peus d'altura, i és allà on no quedarà pressió atmosfèrica perquè impedeixi el seu ascens el producte lunar.
Això donarà com a resultat que només es gastaria combustible durant aproximadament un minut per arribar les 17.5000 milles per hora, una cosa impensada fins al dia d'avui.